"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Polisen(eller militären) skulle skjuta på dem under pågående brandutövning. Det är det enda språk de förstår! Om någon går åt – de har sig själva att skylla så varför skullle vi bry oss. En ”tillgång” mindre bara, att tacka och ta emot.
Det är bara för polisen att fortsätta pressa de 3 dom tagit, gå igenom deras telefoner, mailkonversationer, sms och så vidare tills dom lämnar uppgifterna om vilka de andra var. Alla inblandade känner säkert varandra ganska väl – det tar ju tid att förbereda sånt här…Och massa kontakt sinsemellan. Alla var likadant klädda, och bara det tyder på att man kommit överens långt tidigare, säkert umgåtts ett tag, blivit kompisar och sen planerat detta… Sånt tar tid…
Ut med dem, ut med dem är ju lätt att populistiskt hela tiden skrika men att genomföra detta är som alla vet inte lika enkelt och kommer inte att ske i alla fall inte så länge det finns 8 partier i riksdagen från V till SD som tycker att de som vistats i Sverige ett tag inte ska tvångsutvisas !
Visserligen garderarar sig SD med att kriminella ska utvisas men det är inte heller enkelt, finns en massa hinder exempelvis vart ska de utvisas, de saknar hemadress, överklagande, hemländerna vill inte ta tillbaka sina brottslingar som Sverige tagit hand om osv osv och slutresultatet blir att Sverige ändå får behålla och försörja de flesta pensionsräddarna.
Har inte varje land skyldighet att ta emot sina utvisade medborgare som begått brott i annat land? Den som inte är medborgare här borde inte straffas här. Han är hemlandets ansvar. Om hemlandet sen har en straffskala som Sverige anser inhuman, so what? Man skall inte begå brott. Gör man det skall man straffas. Har man inte medborgarskap här, så borde man inte straffas här utan i hemlandet. Och skickas hem på hemlandets bekostnad.
Intelligentian bland sossar o kommunister är ju säkra på att Extremhögern ligger bakom eftersom polisen behövde tolkar vid samtal med mordbrännarnas föräldrar. Är alla Sossar o kommunister födda utan hjärna?
Rätt talat Bert ! Tack för att du finns.
Polisen(eller militären) skulle skjuta på dem under pågående brandutövning. Det är det enda språk de förstår! Om någon går åt – de har sig själva att skylla så varför skullle vi bry oss. En ”tillgång” mindre bara, att tacka och ta emot.
Rätt talat Bert! Då gäller det bara att rösta rätt så vi får ny ledning av vårt land.
Efter ca 100 brända bilar är tre personer intagna.
Dystert resultat.
Det är bara för polisen att fortsätta pressa de 3 dom tagit, gå igenom deras telefoner, mailkonversationer, sms och så vidare tills dom lämnar uppgifterna om vilka de andra var. Alla inblandade känner säkert varandra ganska väl – det tar ju tid att förbereda sånt här…Och massa kontakt sinsemellan. Alla var likadant klädda, och bara det tyder på att man kommit överens långt tidigare, säkert umgåtts ett tag, blivit kompisar och sen planerat detta… Sånt tar tid…
Ut med dem, ut med dem är ju lätt att populistiskt hela tiden skrika men att genomföra detta är som alla vet inte lika enkelt och kommer inte att ske i alla fall inte så länge det finns 8 partier i riksdagen från V till SD som tycker att de som vistats i Sverige ett tag inte ska tvångsutvisas !
Visserligen garderarar sig SD med att kriminella ska utvisas men det är inte heller enkelt, finns en massa hinder exempelvis vart ska de utvisas, de saknar hemadress, överklagande, hemländerna vill inte ta tillbaka sina brottslingar som Sverige tagit hand om osv osv och slutresultatet blir att Sverige ändå får behålla och försörja de flesta pensionsräddarna.
Hur kan vi ha så många riksdagspartier?
Något annat land som har det??
Har inte varje land skyldighet att ta emot sina utvisade medborgare som begått brott i annat land? Den som inte är medborgare här borde inte straffas här. Han är hemlandets ansvar. Om hemlandet sen har en straffskala som Sverige anser inhuman, so what? Man skall inte begå brott. Gör man det skall man straffas. Har man inte medborgarskap här, så borde man inte straffas här utan i hemlandet. Och skickas hem på hemlandets bekostnad.
Att dem saknar hjärna (S, MP,V och även C) har vi vetat länge eftersom det är minst 40 år sedan ett par av partierna var beskaffade med hjärna.
Intelligentian bland sossar o kommunister är ju säkra på att Extremhögern ligger bakom eftersom polisen behövde tolkar vid samtal med mordbrännarnas föräldrar. Är alla Sossar o kommunister födda utan hjärna?
Ja, dom flesta faktiska.