Kungen har beslutat om medaljförläningar för H.M. Konungens medalj och Litteris et Artibus.
H.M. Konungens medalj instiftades runt 1814 och finns i flera storlekar.
Litteris et Artibus instiftades 1853 av kronprins Carl (XV). Litteris et Artibus är latin och betyder vetenskap och konst. Medaljen utdelas för framstående konstnärliga insatser inom främst musik, scenisk framställning och litteratur.
Medaljerna delas ut torsdagen den 4 februari kl. 15.00 på Kungliga slottet.
H.M. Konungens medalj, 12:e storleken med kedja...
fv Statsminister Fredrik Reinfeldt
För mångåriga och betydelsefulla insatser som statsminister
Läs mer på Kungahusets hemsida
En annan som får medalj och enligt Pettersson förtjänar den bättre än ”öppna era hjärtan” statsministern är Riksspelman Åsa Jinder , För betydande insatser som riksspelman…

”Så nobelt” att herrn som föga lämnat dricks till frisören får en medalj av Sveriges största Socialbidragstagare.
”Betydelsefulla insatser”??? Reinfeldt?
En flintskallig och självgod äcklig rymdvarelse med ett enda mål att förstöra vårt land….
Usch!
Nu blir jag besviken på kungen.Vad har det tagit åt honom?
Jag har inte haft något emot kungen tidigare, men nu börjar man tvivla. Dela ut medalj till en LANDSFÖRRÄDARE
Gjorde mig mödan att läsa genom Hovets bulletin..Min första tanke,alla som tilldelats högre utmärkelser, tillhör gruppen av ”inbördes beundran”.
Landsförrädaren Reinfeldt får t.o.m. en kedja,att hänga orden om halsen, liksom dagisbarn på utflykt.
Ju längre ned på skala man kommer,ju fler ur svenska folkets djup.T.o.m. en kvinnlig fotbollssparkerska får någon form av utmärkelse,för att under många år jagat en plastboll på gräsmattan !
(Dock utan kedja i detta fall) 🙂
Hade mycket hellre sett den figuren i en rättssal anklagad
för högförräderi mot Svenska folket. Men är övertygad om
att den mannen så småningom får sitt välförtjänta straff i
någon form.
Sådär ja.Där ökade republkanerna stort.
Konstigt att kungen vill lägga ner sig sjelv.
Kungen gör bara som han blir tillsagd. Han skall vara neutral och det är nog andra som styr.
Det kanske till och med är rövfen som styr,tjänster och gentjänster.
En stor skandal tycker jag
Kungen ger medalj till en som vill utrota Sverige?
Låt Viktoria ta över. Jag kan inte annat än att konstatera att vår kung blivit senil.
Och, Hitler var aktuell för Nobelpriset…
Vi hedrar vår kung. Vi hedrar vår kungafamilj. Vi är glada för att de finns där som en värdefull symbol för vårt fosterland.
Vissa omdömen kan dock uppfattas som grundade på icke kompletta fakta.
Vi hoppas att Hans Majestät Konungen läser på hela bakgrunden och de konsekvenser för vårt fosterland som f.d. statsminister Reinfeldts hela agerande har kostat vårt fosterland innan utdelandet av gratifikationen.
Det känns som en rimlig konsekvens av den utveckling Reinfeldt initierade t.o.m. kan utmana vårt Kungahus.
Jag hoppas att det är jag som har fel!
Hannibal Lecter är som en kattunge i jämförelse med den avskyvärde.
En enskild cell på Kumla ska han ha landsförrädaren.
En grovt kriminell Landsförrädare !
http://4.bp.blogspot.com/-Br4e_2x8_vY/T3wQN9K2SRI/AAAAAAAAKTA/d8arCvhwisE/s1600/reinfeldt-intesvensk.jpg
Stick gärna då till ditt ursprung, du passar säkert bättre
i Negerland! Här är du saknad av ingen!
Jag har länge varit för kungafamiljen men med senaste tidens pk-hjoneri har jag ändrat mig…