INVANDRING. I Östra Göinge, Skåne , finns två boenden för ensamkommande flyktingbarn. – Vi känner oss lugna och trygga. Vi har alltid larm med oss och vi är alltid minst två och ofta tre eller fyra i personalen som jobbar, säger ungdomspedagogen. – Vi har väldigt bra killar som bor här.
Kommunchefen Jonas Rydberg säger att han inte har nåtts av några signaler som säger att det finns stor risk för att det ska hända något allvarligt på kommunens boenden.
– Jag tror inte riktigt kommunen är rustad för detta, den är inte rustad för den här pressen, säger ungdomspedagogen.
– Kommunledningen är för oinsatt och behöver höja beredskapen för att kunna erbjuda en säker miljö även framöver.
-Pettersson läser detta i Norra Skåne. Snacka om att sända dubbla budskap…
- Vi känner oss trygga
- Vi har alltid larm med oss
- Vi är alltid två, tre eller fyra i personalen
- Killarna som bor här är väldigt bra
- Kommunen är inte rustad för detta
- Kommunledningen är oinsatt
- Kommunen måste höja beredskapen
…när man läser detta så inser alla att det verkar livsfarligt att jobba på hem för ensamkommande ”barn” fast vi känner oss lugna och trygga…

Vad säger politikerna om att dom bjuder in så farliga personer så att personalen måste använda överfallslarm?
Samhällsmedborgarna bör ju också kunna få kvittera ut överfallslarm.
Jag har alltid undrat vad det är för sorts idioter som tar
jobb på boenden.
Man får räkna med att osv.osv.
Kanske naiva människor som verkligen tror på att det är några snälla stackars barn som bor där?
Och vem är ”vi” ??
Inte fan är det de kringboende, barnen i skolan, butikspersonalen, tågvärdarna och resten av VI i samhället. Nä minsju, VI är inte alls trygga !
What’s next?
”Vi är trygga. Vi är ju beväpnade med Magnum-revolvrar”.
”Vi är trygga. Vi har ju tre livvakter per personal”