Bara 3,2 % efter moderaterna

I Yougovs majmätning får Sverigedemokraterna ännu ett nytt all time high med 19,7 procent, en ökning med 0,2 procentenheter och blott 3,2 procentenheter från Moderaterna. Det är nu bara en tidsfråga innan SD går om Moderaterna och sedan är det bara ett par procent till sossarna, glöm heller inte att när proppen går ur och det blir accepterat att vara Sverigedemokrat så kommer kanske journalisterna att börja fundera på att göra sitt jobb och då…

2015-05-21_2020

Bilden från Avpixlat 

7 thoughts on “Bara 3,2 % efter moderaterna

  1. Och då har vi ändå inte sett Sentios mätning? Frågan är
    väl om inte SD då har passerat 20 %. P K folket börjar nog
    att bli Svettiga i Kalsingarna. när verkligheten börjar att
    komma ifatt dem!

  2. Jag har en gnagande olustig magkänsla över att 7-klövern redan nu med tanke på SD:s till synes ostoppbara uppgång, sitter bakom lyckta dörrar i hemliga grupper och smider regelvidriga och odemokratiska planer över blockgränsen, precis som med DÖ. För att på något sätt stoppa SD till nästa val. Kanske i stil med något sorts obligatoriskt värdegrundskriterium i partiers partiprogram för att få tillträde till Riksdagen, och då med ett ramverk utställt så att SD för att få komma in i Riksdagen 2018 i stort sett helt måste avyttra sin nuvarande invandringspolitik.

  3. SD bör ta över viktiga frågor från Löven, exempelvis fackliga frågor, han respekterar INTE kollektivavtal då han anlitat en byggfirma utan detta viktiga avtal. Kollektivavtal står de flesta bakom och arbetarklassen bör vända Socialdemokraterna och Sveriges dödgrävare nummer ett Miljöpartiet ryggen! LO kollektivet har ingenting att vinna på massinvandringen utom lönedumpning och att de tar våra svenska jobb. Det är dags att vakna, de har gjort sitt!! Socialdemokraterna har gjort bra saker för Sverige men det var länge sedan nu.
    Vi har alla ett ansvar för Sverige och vi behöver en ny regering, kanske kan de andra borgerliga partierna bilda regering med SD efter nästa val men jag tror det nu är nödvändigt för Sverige att få med arbetarklassen på tåget för att åstadkomma en verklig förändring, främst av den sinnessjuka massinvandringspolitiken.

KommenteraAvbryt svar