Bästa frågan jag någonsin fått

USA:s president Donald Trump hyllar en reporter och säger att det var ”den bästa frågan jag någonsin fått”. Reportern sa att en ledande global ekonom ”just har gjort en helomvändning” av sina tidigare uppfattningar kring Trumps införda tullar och antyder att Trump ”överlistade” alla.

”Det här är den bästa frågan jag någonsin fått … som ni vet tar vi in ​​hundratals miljarder dollar, och ingen inflation alls”, sa Trump.

5 thoughts on “Bästa frågan jag någonsin fått

  1. En idiot kan ju förstå att alla merkostnader som Trumpen orsakar hamnar på priserna till sist. Men att Trumpen ska begripa nåt så elementärt kan man ju inte begära.

    10
    14
    • Evert, det verkar finnas en del ekonomiska idioter även här i Sverige som tror att tullhöjningarna inte kommer att få betalas av dem som importerar till USA och som därefter för över tullhöjningen till konsumentledet. Hittills 9 tummar ner men det finns säkert fler som har en onormalt låg IQ nivå

      6
      4
  2. YEEEEES or no.

    Vi har tagit in miljarders miljarder på tullar, och det syns inte ens på skulden, som aldrig kommer att backa någonsin, eller har ens en möjlighet att betalas tillbaka.

    Vilka är på fallrepet, säg?

    Print, baby, print…

    https://www.usdebtclock.org

    5
    8

KommenteraAvbryt svar