SVT rapporterar

SVT rapporterade från muslimernas firande av Eid al-Adha i fredags…den svenska nationaldagen. Inga frågor från reportern kring det faktum att män och kvinnor satt åtskilda även här.

Är det så att islam gör skillnad på män och kvinnor, eller har vi fått detta om bakfoten?

13 thoughts on “SVT rapporterar

  1. Dom visar i vart fall på vilket kön som är viktigast?

    Men även inom Svenska kyrkan har man särat på män o kvinnor, dom flesta kyrkorna är byggda i väst- öster lägen med vapenhuset på västergaveln. Idag går man in genom dörren på vapenhuset där dörren sitter på mitten , men går vi tillbaks i tiden så var det
    så att kvinnorna gick in på Norrsidan, (skuggsidan), medan männen gick in på södersidan
    (solsidan) dom är idag igenmurade men på många kyrkor är smygarna kvar som visar
    på att skillnader mellan könen har även existerat här.

    Denna skillnad var även vid gravsättning där alltid mannens namn står först, även när kvinnan avlidit först? Idag tar man nog mer hänsyn till familjens önskemål?

    6
    1
    • Du Tummen ner Aktivist, var det för svårt att ta till sig fakta om att vi också haft
      konstiga regler inom vår Religion?

  2. Politiskt korrekta vänsteråsikter som det här med jämställdhet kan vara lite svåra att förstå ibland, de rangordnas gärna i snyftordning istället för att vara konsekventa.

    15
  3. Totalförbjud dessa sammankomster omedelbart.
    Nazister får inte hålla på så här … men muslimska terrorister dom får snart göra vad dom vill i flathetens land Sverige.
    Vakna Vakna. !! Innan det är för sent, islam och muslimer är farligare än vad någon tror.
    Sverige ska vara svenskt och islamska intressen ska bort härifrån nu.
    Fosterlandet Sverige 🇸🇪 är hotat av detta avskum till muslimer.

    61
    • Karl, nazisterna gjorde väl ingen större åtskillnad mellan män och kvinnor ?
      BDM för tjejjerna och Hitlerjugend för grabbarna…

      13
  4. Dom som sitter längst fram är inga män. Det är arbetsskygga terrorister och dess följeslagare.
    Dom som sitter baktill är inga kvinnor. Det är sopsäckar i avvaktan på hämtning till tippen.

    Släpp lös hundarna…..Parken är allmän plats.

    57
  5. Läs Sofie Löwenmarks ledare i dagens Expressen
    Varför är TIDÖ partierna så flata?
    S+MP kommer att importera ännu fler. Allt för att sänka Sverige tillbaka till medeltiden

    66
    • Lille Uffe är smygsosse och SD är inte i regeringen och klubbar besluten samt att S har sina aktivister I alla myndigheter !

      35
      1

KommenteraAvbryt svar