VÄDER. En grupp gäster och personal som strandat på puben Tan Hill Inn i Yorkshire Dales har äntligen kunnat lämna efter att ha varit insnöade i fem dagar.

En snöplog, snöslunga och sandspridare lyckades ta sig igenom de två meter höga snödrivorna som blockerade Tan Hill Inn så att de 23 pubbesökarna – inklusive ett fyraårigt barn – och sex anställda kunde ta sig hem.
Pubchefen berättade för BBC att fler personal också äntligen kunde ta sig till puben för att ta över.
Nicole Hayes sa: ”Det är så overkligt att vara tillbaka i min egen säng – jag har inte varit där sedan förra året.”
Det har inte gått någon nöd på gästerna eller personalen, det har funnits mat, dricka och rum, puben är även hotell, många av gästerna verkar ha blivit vänner för livet.
***
Stöd bloggen
Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!
- Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
- Från andra banker konto 8257-933415168
Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter.
Du kan även SWISHA till 0760 858 480
IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168
Kände igen nyheten sen förr … å bilden är densamma.
Endera har det hänt flera gånger, eller så är det en gammal händelse som dammats av.
Men väldigt många har hakat på och publicerat den senaste veckan.
Man kan lätt tänka sig sämre ställen att bli insnöad på! 😉
https://edition.cnn.com/travel/article/tan-hill-inn-storm-arwen-scli-intl-gbr/index.html
”Sorry älskling, jag måste tyvärr stanna på puben en stund till”
U.K.
Skämt eller allvar, bedöm själva, det gäller att ta betalt ordentligt, suck?
https://youtu.be/t3g84irdNns
Finns allvarligare saker i livet än insnöad pub(vore nåt att uppleva?).
Stäm klimatet för branden.
Nyhet i många tidningar, fruktansvärre..hualigen..katastrof.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JbqaMX/konst-for-miljarder-upp-i-rok-en-katastrof
Britter är inte direkt kända för snövana…
Och VAR är Greta ? Och Pär ? De har ju med ängslan och bestämdhet i rösten sagt att det inte kommer att bli några fler snöiga vintrar…
Greta är visst nu i Västsahara och lajvar terrorist wanna-bee.. Vår tids Leila Khaled.
Jösses vad det blir tjatigt med Greta och Per så fort det blir en köldknäpp!
Var det klimatet?
Om ett par år är datan för temperatur och snödjup bortredigerade av IPCC, precis som de gjort för andra ’anomalier’.
Ja, en del har tur. Tänk att bli inlåst på en pub…