Dop av nytt signalspaningsfartyg

FÖRSVARSMAKTEN. Onsdag 3 april genomförs dop av signalspaningsfartyget HMS Artemis i örlogshamnen, Karlskrona. Hon ersätter det tidigare fartyget HMS Orion. Ceremoni på piren kommer att förgyllas med toner från Marinens musikkår.

HMS Artemis, fartyget är levererat av Saab Kockums Bild: Glenn Pettersson/Saab

Bland hedersgästerna finns marinchef, Konteramiral Ewa Skoog-Haslum och generaldirektör FRA, Björn Lyrval som kommer att förrätta dopet.

Före dopceremoni genomförs en pressträff med marinchef samt generaldirektören för FRA. En kortare visning av fartyget görs för media, vilket troligen blir den enda visningen ombord under överskådlig tid.

Anmälan: Maila namn, personnummer (krav på svenskt medborgarskap), organisation/media senast tisdag 2 april kl. 09:00 till ms-info@mil.se

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

3 thoughts on “Dop av nytt signalspaningsfartyg

KommenteraAvbryt svar