"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
MEDIA OCH DEMOKRATI. Csaba Bene Perlenberg är kolumnist och debattansvarig på Expressens södra och västra upplagor, Kvällsposten och GT.
Perlenberg är alltså en svensk ledarskribent som tycker Sverigedemokraterna är fascister. Perlenberg är emot SD men har inget emot att framför Sverigedemokraternas förslag några år efter att han sågat dem.
Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!
Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem.
Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.
Om jag inte fattat fel är kommunismen ansvarig för åtskilligt mer av dödande än fascimen är.
Därför ett fullkomligt mysterium, för mig obegripligt hur t ex V, dvs svenska kommunister ses som rumsrena av svenskt etablissemang.
De lär t ex tagit emot årliga bidrag från Sovjet ända in på 60- talet!
Men detta förbigås med tystnad.
Betvivlar att SD har fått liknande från ngn fasciststat.
Sa stalinisten perlenberg. Han inte bara tittar bort han har på sig skygglappar och har dragit en säck över huvudet. Det kommunismen bidragit med till världshistorien hade vi kunnat vara utan, alltihop.
Landsortstidningarna hänger inte med i politiken, dessa unga personer som inte bidragit med ett enda dagsverke till Sveriges ekonomi tar stora ord i sin mun. Parasiter som oftast inte vågar ha sina email adresser utan går helt under radarn för kontakter från läsarna. Samhället kan bara vinna på att presstödet försvinner i synnerhet demokratin.
Något helt annat.
Det ligger inte i Svenska folkets intresse att ta hit terroristernas avkomma.
Inte heller att ta hit Akilows kumpaner.
Bara i fotbolls-advokaten Bodströms intresse för att tjäna en hacka av skattebetalarnas pengar.
Det finns nog ett stort flertal som inte betraktar Perlenberg som rumsren.
Har man inte kunskap om vad verklig fascism innebär bör man nog inte yttra sig och förklena en stor del av den SVENSKA befolkningen.
När de okunniga får komma till tals på de mediala plattformarna och bevisar sin okunskap är frågan, ska vi endast ta det som ett skämt .
Lyssnade på en podd och en författarinna från turkiet sa en sådan bra sak. (hon är typ bannad från turkiet idag)
Hon sa:
Trosuppfattningar och kultur är för viktigt för folket än att bara lämna det till de religiösa.
Politik och demokrati är för viktigt än att bara lämna över det till politiker.
Patriotisms är för viktigt än att bara lämna över det till nationalister.
Teknologi är för viktigt än bara lämna över det till teknologiföretags ”moralpoliser”
Vi folket har rätt att vara stolta över våran egna: kultur – våra länder – demokrati och det har inget med rasism eller facism eller nazism att göra.
Hon älskar turkiet och den kulturen och sagorna och maten och släktingarna hon växte upp med. Men det finns massa saker hon inte gillar med turkiet och hon gillar inte att vissa extremister sätter normer för vad som är turkiet eller inte.
Detta är ju ett solklart bevis på att det finns ju inga journalister idag, och dom som vill kalla sig eller kallas journalister kan lika gärna säga att jorden är platt, lika trovärdigt. Jag har sagt det förut, men tål att upprepas, Sveriges sista och en av dom verkligt få riktiga journalister var Ulf Nilsson på Expressen. Alla övriga är en sorglig samling av totalt värdelösa individer som aldrig skulle klara av ett riktigt arbete. Ett mycket glädjande besked är ju att ca. 300 av dessa stollar har fått sparken i år. Sanningen kommer alltid ikapp.
Det tar sig, C B Perlenberg har nerjusterat SD till endast facister från tidigare nazister vilket är ett gott tecken på att förnuftet är på väg att segra. Nästa steg blir förmodligen att han helt kryper på knä för att kunna fortsätta skriva sina inlägg på ledarsidorna, just för att hålla fogden på avstånd.
Vore bättre att göra svensk press rumsrent. Fy fasen vad mycket skit som finns att rensa ut. Så mycket hat mobbing lögner och censur så tom Pravda bleknar i jämförelse.
Precis allting från Fascismen har dagens Svenska så kallade ”journalister” anammat!
Varenda pusselbit, rubbet!
Sen skriker de ”Fascist” åt alla andra….
Ja, den sista idioten är ju som bekant inte född än. Men brunsmeta, kalla dom både det ena och det andra. Gör det, det har ju hittills funkat, eller hur..??!!
Snart är SD ett 30-procentsparti och S ett tjugoprocentsdito. Alla börjar lyckligtvis fatta nu att S förstör landet, därav resultaten i opinionsundersökningarna.
Framtiden för journalister ser inte ljus ut…
Efterfrågan på lögnaktiga skitblaskor ökar väl knappast. De gräver sina egna gravar. 😄😄
Vad av Perlenbergs sägande är värt att kommentera ? Intet ! Mvh Sjöström
Medlöpare…
Kommunisten Perlenberg lovar att minska sin lön med minst 25%, omedelbart eftersom den kommer från oss.
Om jag inte fattat fel är kommunismen ansvarig för åtskilligt mer av dödande än fascimen är.
Därför ett fullkomligt mysterium, för mig obegripligt hur t ex V, dvs svenska kommunister ses som rumsrena av svenskt etablissemang.
De lär t ex tagit emot årliga bidrag från Sovjet ända in på 60- talet!
Men detta förbigås med tystnad.
Betvivlar att SD har fått liknande från ngn fasciststat.
Sa stalinisten perlenberg. Han inte bara tittar bort han har på sig skygglappar och har dragit en säck över huvudet. Det kommunismen bidragit med till världshistorien hade vi kunnat vara utan, alltihop.
Tyvärr är det vi skattebetalande SD röstande, som också står för din lön, skitstövel, men vi lovar att du blir arbetslös inom kort.
Landsortstidningarna hänger inte med i politiken, dessa unga personer som inte bidragit med ett enda dagsverke till Sveriges ekonomi tar stora ord i sin mun. Parasiter som oftast inte vågar ha sina email adresser utan går helt under radarn för kontakter från läsarna. Samhället kan bara vinna på att presstödet försvinner i synnerhet demokratin.
Något helt annat.
Det ligger inte i Svenska folkets intresse att ta hit terroristernas avkomma.
Inte heller att ta hit Akilows kumpaner.
Bara i fotbolls-advokaten Bodströms intresse för att tjäna en hacka av skattebetalarnas pengar.
Det finns nog ett stort flertal som inte betraktar Perlenberg som rumsren.
Har man inte kunskap om vad verklig fascism innebär bör man nog inte yttra sig och förklena en stor del av den SVENSKA befolkningen.
När de okunniga får komma till tals på de mediala plattformarna och bevisar sin okunskap är frågan, ska vi endast ta det som ett skämt .
Han faller snart på eget grepp när pengarna sinar och presstödet dras in.
Aftonbladet och Expressen har inget mediastöd.
Ägarna är Bonniers så de får skämmas.
Lyssnade på en podd och en författarinna från turkiet sa en sådan bra sak. (hon är typ bannad från turkiet idag)
Hon sa:
Trosuppfattningar och kultur är för viktigt för folket än att bara lämna det till de religiösa.
Politik och demokrati är för viktigt än att bara lämna över det till politiker.
Patriotisms är för viktigt än att bara lämna över det till nationalister.
Teknologi är för viktigt än bara lämna över det till teknologiföretags ”moralpoliser”
Vi folket har rätt att vara stolta över våran egna: kultur – våra länder – demokrati och det har inget med rasism eller facism eller nazism att göra.
Hon älskar turkiet och den kulturen och sagorna och maten och släktingarna hon växte upp med. Men det finns massa saker hon inte gillar med turkiet och hon gillar inte att vissa extremister sätter normer för vad som är turkiet eller inte.
Ian Wachtmeister: -Ekonomi är för viktigt för att låta ekonomer syssla med det…
vi har ju haft några bank krascher…..
”Kolumnist”? Kommunist borde det vara!
Detta är ju ett solklart bevis på att det finns ju inga journalister idag, och dom som vill kalla sig eller kallas journalister kan lika gärna säga att jorden är platt, lika trovärdigt. Jag har sagt det förut, men tål att upprepas, Sveriges sista och en av dom verkligt få riktiga journalister var Ulf Nilsson på Expressen. Alla övriga är en sorglig samling av totalt värdelösa individer som aldrig skulle klara av ett riktigt arbete. Ett mycket glädjande besked är ju att ca. 300 av dessa stollar har fått sparken i år. Sanningen kommer alltid ikapp.
är inte muslimer fascister som ska tvinga kristna länder att anpassa oss efter hur det är i deras hemländer?
Det tar sig, C B Perlenberg har nerjusterat SD till endast facister från tidigare nazister vilket är ett gott tecken på att förnuftet är på väg att segra. Nästa steg blir förmodligen att han helt kryper på knä för att kunna fortsätta skriva sina inlägg på ledarsidorna, just för att hålla fogden på avstånd.
Med det har han ju jämnställt SD med S
Fantastiskt att han inte insåg det själv.!!!
Har hört från en säker källa att denna ”man” blev tappad i golvet på BB så vi kanske inte ska vara för hårda emot honom.
Av Perlenbergs twittrande framgår tydligt att han som ”vuxen” är helt ”tappad bakom en vagn”
Vore bättre att göra svensk press rumsrent. Fy fasen vad mycket skit som finns att rensa ut. Så mycket hat mobbing lögner och censur så tom Pravda bleknar i jämförelse.
En vänstermupp som inte kan stava. 🤓
Inget att bry sig om.
Han är snart bortglömd. En patetisk nolla.Gå klart komvux först.
Precis allting från Fascismen har dagens Svenska så kallade ”journalister” anammat!
Varenda pusselbit, rubbet!
Sen skriker de ”Fascist” åt alla andra….
Ja, den sista idioten är ju som bekant inte född än. Men brunsmeta, kalla dom både det ena och det andra. Gör det, det har ju hittills funkat, eller hur..??!!
Snart är SD ett 30-procentsparti och S ett tjugoprocentsdito. Alla börjar lyckligtvis fatta nu att S förstör landet, därav resultaten i opinionsundersökningarna.