BROTTSLIGHET. En 44-årig kvinna har anmält att hon blivit våldtagen inne på en restaurang i Växjö. Våldtäkten ska ha skett strax efter midnatt under natten till söndagen. Våldtäkten anmäldes till polisen på söndagsmorgonen. Ingen misstänkt har gripits.
Detta var den tredje våldtäkten som anmälts i Växjö i helgen. De båda andra våldtäkterna anmäldes under lördagsmorgonen och där sitter två män anhållna.
En 16-åring är också misstänkt för sexuellt ofredande mot en jämnårig flicka. Ofredandet ska ha skett på Stortorget under en konsert i går kväll.
-Pettersson säger att det är det nya normala i Växjö och många andra städer: Tre våldtäkter, ett sexuellt ofredande och en handfull misshandelsfall…

Vad säger politikerna i Växjö – har det inte alltid varit så?
En urgammal svensk sed att ha såna här helger och att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat goddag yxskaft.