Man skottskadad i Strängnäs

INVANDRARVÅLD. En 23-årig skottskadat man kom i natt in på akuten på Mälarsjukhuset.

Nu söker polisen efter en eller flera gärningsmän.

Flera personer larmade om ett stort bråk i Strängnäs på måndagskvällen.

”Någon pratade om en eventuell skottlossning. Vissa av de som varit inblandade i bråket lämnade platsen i olika bilar” skriver polisen på sin hemsida.

Polisen har inlett en förundersökning om grov misshandel och hundpatruller söker efter en eller flera gärningsmän.

KommenteraAvbryt svar