På Hemväg

Från vår vistelse på östra delen av Java har resan hem till Kuala Lumpur påbörjats.

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Resväskorna på stranden i väntan på båten

Båten anländer
Vår gode vän Tegu kör oss över till Bali
Där biltransport för os de 13 milen från västra till östra sidan

Skakig video snutt tagen genom bilens sidoruta

Ungefär halvvägs stannar vi för lunch, vår chaufför vilar sig på härför avsedd anordning
Utsikt från lunchstället

Framme i Denpasar på östra sidan av Bali kan man titta på blommor

Eller titta på turister

Det är rätt  många Svenska turister här, på ett matställe hittade vi också ”Gudruns köttbullar”

Efter  en övernattning så går flyget hem i morgon.

10 thoughts on “På Hemväg

  1. Hur kan den dåren ta ordet demokrati i munnen när
    det handlar om Islam? Men han tycker väl att kvinnoförtryck,
    djurplågeri, och medeltida värderingar hör till Demokrati,
    han är ju kommunist och då van vid förtryck av mänskliga
    rättigheter. Lyssna till folkets åsikter!

  2. Oj så vackert blommande och grönt, verkar att vara så nära ett paradis som man kan tänka sig, måtte det förbli så fint. God fortsättning !

    • Stenbock;
      Instämmer med dig Lena…Sköna bilder att drömma sig till,från min mörka värld.Fjärranösterns inlägg gjorde min dag ! Återkommer när jag hämtat nya krafter…. (:

KommenteraAvbryt svar