Våldet mot asylsökande flickor och kvinnor

INVANDRING. Ärenden där asylsökande flickor och kvinnor drabbas av hedersrelaterat våld och förtryck ökar, enligt nationella kompetensteamet mot hedersförtryck. – Det här är en ny form utav ärenden som vi inte haft tidigare i den utsträckningen, säger Juno Blom, ansvarig för nationella kompetensteamet mot hedersförtryck på Länsstyrelsen Östergötland.

– Människor flyr krig, förtryck, övergrepp och så kommer man till Sverige. Här blir man av med kriget men det som oroar mig är att väldigt många av dem som kommer hit inte blir av med förtrycket, övergreppen som sker inom den egna gruppen.

För några veckor sedan informerades!!! Socialdepartementet och Justitiedepartementet om förekomsten av hedersrelaterat våd och förtryck. Sedan mars 2014 fram till 31 oktober i år omfattar ärendena knappt 1200 personer – de flesta unga kvinnor och flickor. Läs mer…

-Pettersson tycker det verkar som myndigheterna är förvånade. Trodde de att medeltidsmännen skulle bli svenskar så fort de fick trampa lite svensk mark?

Sedan har vi förtrycket från muslimer mot kristna som inte nämns i artikeln. Klanstrider, m.m. Myndigheterna leker med elden genom att hälla bensin på den. Inbördeskriget kommer närmare.

Så länge gränserna inte är stängda måste vi från dag ett göra klart vilka regler som gäller i Sverige och de som inte följer dem ska skickas hem och tills transport har ordnats ska de hållas inlåsta…

4 thoughts on “Våldet mot asylsökande flickor och kvinnor

  1. Enligt en av våra politiker räcker det väl att åka tunnelbana för att bli Svensk, så låt all åka tunnelbana efter ankomsten. Detta löser väl problemet, eller?

  2. grebom5 – Sweden – Retired male with more than 25 years experience of overseas work, mostly in Africa and Asia but also Europe. Convinced that Islam is a dangerous religion present in our time but still using medieval ways of practising their religion.
    Kusken skriver:

    Arvet efter Palme uttrycks i detta ”Vi hade ingen aaaning om att det kunde vara så här”!

  3. ”Nationella kompetensteamet mot hedersförtryck…blabla.”

    Vilken jävla kompetens besitter dessa pajaser, som tydligen inte begriper sig på hederskulturen? Endast Sverige svenska idiotmyndigheter har…

  4. Jaha då är det dags att satsa någon miljard på dem och det är väl vita män som är förövarna eller….vi har alltid ägnat åt hederskultur enl somliga? De etniskt svenska flickorna, många fler utsatta, behöver inget stöd det är deras plikt att ställa upp både med liv och kropp. Fy osv.. för 7-klövern.

KommenteraAvbryt svar