Att välta bilen för en parkeringsvakt är busstreck

INVANDRARBROTT. Det var på måndagseftermiddagen som parkeringsvakten fick sin bil vält, rapporterar Mitti, Botkyrka-Salem – Det verkar ha rört sig om ett gäng ungdomar som vält bilen i ett obevakat ögonblick. Som jag förstår det var det ett litet busstreck från deras sida, säger Svante Intveld, VD på parkeringsbolaget P-service, till Aftonbladet.

Han berättar även att busstrecket kommer att bli en dyr historia för parkeringsbolaget. Flera personer fick skickas till platsen för att hjälpa till att vända bilen, och bärgaren menar att skadorna var så pass stora att bilen inte kommer att gå att använda igen. Parkeringsvakten chockades och händelsen är nu polisanmäld.

-Pettersson säger att snart är skjutningar med automatvapen och handgranatattacker också pojkstreck, de små liven har ju inget att göra…

8 thoughts on “Att välta bilen för en parkeringsvakt är busstreck

  1. Det är hög tid nu att Sverige, samt några fler europeiska länder går samman för att skaffa en plats dit sådant här folk kan deporteras. På livstid.

    Är verkligen trött på dessa avarter.

KommenteraAvbryt svar