Stenkastning mot polis och ambulans i Rinkeby

2015-07-28 20:04, Våld/hot mot tjänsteman, Stockholm
Rinkebyplan, Rinkeby. Stenkastning mot polis.

En polispatrull som var tillsammams med ambulans på adressen med anledning av ett sjukdomsfall utsattes för stenkastning av flera personer.

Inga personskador orsakades. En anmälan om försök till våld mot tjänsteman upprättad.

Polisen

-Pettersson läser inget om några gripanden. Är invandrarna fridlysta?

10 thoughts on “Stenkastning mot polis och ambulans i Rinkeby

  1. Varför måste polisen åka på larmet då det var ett sjukfall!?kan ambulans och brandkår inte längre rycka ut på larm i rinkeby utan poliseskort.vad är det för ett samhälle? Vem har gjort rinkeby till ett ruttet ghetto!?

  2. Det k a n ju vara så att de i första hand behöver freda sig och komma i skydd. En polispatrull mot ett gäng med stenkastare. Låter inte så begåvat att ge sig in och ensamma försöka gripa någon. Kanske inte så enkelt att urskilja vem som gjort vad heller när man utsätts fle stenkastning. Sorgligt att någon ska behöva utsättas för sådant dock…

    • Intressant kommentar, DET ÄR RIKTIGT, – ATT URSKILJA VEM ELLER VILKA SOM KASTAR STEN UR GRUPPEN ÄR EN OMÖJLIGHET!!
      DETTA VET GRUPPEN OCH UTNYTTJAR!!
      VAD GÖR MAN DÅ????
      Självfallet ska det vara ett GRÖVRE BROTT om en grupp kastar sten, – ALLA I GRUPPEN SKA DÅ SUGAS IN OCH ÅTALAS!!!!!
      Att begå grova brott i grupp ska ge dubbla straff till alla i gruppen!!!!

      • Idag belönas de som begår grova brott i grupp exempelvis gruppvåldtäkt!
        sedan kan man tycka att de slynor som träffar en grupp negrer i en lägenhet har ett egenansvar….!!

  3. SKRÄMMANDE med ett Sverige där mördare, misshandlare, rånare, mordbrännare är fridlysta. Det saknas VILJA och sannolikt MODET att agera, men i en DEMOKRATI som påstår sig vara ett RÄTTSSAMHÄLLE är det polismyndighetens uppdrag att gripa lagöverträdare.
    Detta att i grupp tro sig kunna hota samhället och angripa ambulans och polis med stenkastning ligger det en POLITISK STRATEGI bakom. Man tror att man som grupp kan hota och med våld KRÄVA RESPEKT UTAN ATT MAN BIDRAR MED ETT SKIT TILL SAMHÄLLSUTVECKLINGEN!
    Våld föder våld, men vissa grupper ska inte kunna skrämma och hota sig till fördelar i Sverige.
    -STOPP FÖR MUSLIMSK INVANDRING TILL SVERIGE
    – INGA FLER MOSKEER SKA TILLÅTAS I SVERIGE!
    – DE SOM INTE TRIVS KAN FARA ÅT HELVETE OCH LÄMNA SVERIGE!!

KommenteraAvbryt svar