Skottlossning i Eskilstuna

ESKILSTUNA. En man har knivskurits på en parkering vid Domaregatan i Eskilstuna. Attacken ska ha utförts av tre maskerade män, beväpnade med pistol och kniv. Skott har också avlossats mot den knivskurne mannens bil, vars rutor sköts sönder, uppger polisen. Händelsen inträffade vid 11-tiden.

– Det var vittnen som hörde av sig och larmade oss, säger Mikael Ericson, vakthavande befäl vid polisen i Södermanland.

De tre maskerade männen lämnade platsen i bil. Den skadade mannen fördes i ambulans till Mälarsjukhuset. Han var vid medvetande vid ankomst, men det är fortfarande oklart hur allvarligt skadad han är.

Det är spännande i Sverige sa Fredrik, berikande sa Mona och beställt sa 87:an..

Ekuriren

10 thoughts on “Skottlossning i Eskilstuna

  1. Tack Göran. Din förklaring verkar trolig. Tänkte på Löfven med hans alla militära utspel. Jag kallas ju inte för 91an trots att jag heter Karlsson. Då finns fler Lidel i Eskilstuna om detta ligger där. Själv bodde jag i Slagsta som kanske var ett lungnare område. Gangster finns det gott om där plus militant folk från både vänster o höger. Oxelösund är perfekt för oss. Även Nyköping börjar bli en gangsterhåla. Sen har dom så tokiga politiker där idag. Sossar, muppar o kommunister i en enda stor röra.

  2. Domaregatan i Råbergstorp/Lagersbergsområdet. Gammalt problemområde i Etuna, bebyggt ca 1970. Alla gatunamn associerar till lag och ordning: Lagrådsgatan Lagmansgatan, Rådmansgatan, Assessorsgatan. Ironiskt?

  3. Så nu är det väl dags för aningslösa eskilstunabor att ”kärleksbomba” den beskjutnes bil? De brukar ju bete sig så, när de inte har någon som helst koll på läget…

  4. Absurdistan hävdar sig allt bättre bland världens sämsta förebilder !
    Ärligt sagt vad trist och grått vore det inte i Nordens arabland,utan dagliga mord,knivskärningar,rån samt alla andra kriminella handlingar,från Enhetspartiets importerade ”nyberikarna” ?

KommenteraAvbryt svar