Det nya Fjollträsk?

Ett norrländskt uttryck för Stockholm är ”Fjollträsk”. Uttrycket myntades just i Norrland och är ett nedvärderande ord om Stockholm, som sammansatts av orden ”fjolla” och ”ortsnamnsefterledet träsk” (Wikipedia).

Kirunas hockeylag har som bekant gett sig in i HBTQ-rörelsen och uppträde numera i en regnbågsfärgad dräkt under sina matcher.

Skärmklipp

Det har väl inte uppskattats i alla led. Flera sponsorer valde att lämna, supportar har reagerat och ett antal spelare har hotats.

Nu tar Kiruna IF ytterligare ett kliv på den politiskt korrekta stigen. Nu vill föreningen plocka ned en tavla i ishallen Lombia, som ett led i klubbens HBTQ-certifiering. Tavlan anses vara sexistisk och kvinnoförnedrande och för att blidka den ”nya hockeypubliken” vill föreningen att tavlan tas bort. Vilka den ”nya hockeypubliken” är vet bara de ansvariga, men jag misstänker att feminismen och vänstersocialismen hittat till hockeyarenan i Kiruna. Misstänker också att den ”riktiga hockeypubliken” lär svika föreningen i framtiden…

…då norrländska män i alla år förknippats med manlighet och grovhuggen vokabulär. Ni får gärna tala om för mig vad som i tavlan kan förknippas med sexism och kvinnoförnedring. En välformad och naken kropp anses uppenbart vara sexistisk i Sverige anno 2014, och så går det när den vänstersocialistiska rörelsen får för stort inflytande. Vad spelarna i Kiruna IF anser, vad den ”riktiga hockeypubliken” anser och vad äkta norrländska män tycker lär väl framgå i sinom tid.

Källa: SVT

Vet inte varför jag just kom att tänka på Robert Gustavssons tolkning av ”Gaypolisen från Överkalix”?

7 thoughts on “Det nya Fjollträsk?

  1. Borde inte en ”mångfaldssatsning” också innebära att alla i laget inte ser etniskt svenska ut?

    Jag har letat och letat men hittar ingen somalier eller arab på lagfotot. Det bör omedelbart tas upp med den högsta ledningen för så här kan vi ju inte ha det!

    Kiruna IF bör fram tills det finns somalier i laget skämmas!!

    • Stefan:
      Du får skifta ditt intresse för sport till Bandy…Somaliska landslaget i denna sportgren,finns ju enbart ett stenkast bort från dig,i Borlänge.

  2. Det finns en hel del ”starka” vänsterkvinns däruppe som driver feminismen hårt. Om de har blivit så av mansöverskottet eller annan orsak vet jag inte.

    Nu har även övre Norrland fått ta del av berikningen och den har ju visat sig bestå av övervägande ”män” så nu följer vi utvecklingen…

    • Då kanske även de fula vänster hexorna få uppvaktning och bli bjuden till SEX Surprise i grupp. Kan tänka mig att detta är normalt för i vänstern dela man ju på allt så varför inte på detta, med ett gäng utsvultna Somalier.

      • De försökte nyligen stoppa porrkungen Dragan att etablera sig där så de kanske inte är intresserade?

        Vill inte att de ska råka ut för överraskningssex även om det kanske skulle få dem att byta politisk hemvist.

KommenteraAvbryt svar