Razzia vid islamskt kulturhus

DANMARK. Polisen i Köpenhamn har gjort en razzia i en moské och vid angränsande byggnader efter att ett vittne måste ha sett vapen förs in i anläggningen på Ørnevej/Vibevej i stadens nordvästra distrikt.

Sent i fredagskväll var polisen i full gång med att genomsöka platsen för att hitta de påstådda vapnen.

-Vi har ett vittne som såg ett vapen. Det inte har skjutits eller hotats, men ett vittne ska ha sett dessa vapen bäras in på adressen. Det kontrollerar vi just nu, säger Henrik Brix vid polisen, som tillägger att anmälan kommit fram till 20.33.

Han säger att polisen håller kvar några misstänkta, men att inga gripandes genomförts ännu och inga vapen har ännu hittats, vittnen säger att några män förts bort med handbojor men polisen kommenterar inte det.

-Pettersson läser att flera hundra människor visiterades, identifierades och registrerades, det hade gett massor jobb för Do i Sverige…

 2014-06-14_0838

2014-06-14_0837

Ekstrabladet 

2 thoughts on “Razzia vid islamskt kulturhus

  1. I många andra länder har det visat sig att moskéer har varit veritabla vapenarsenaler. I Egypten byggde MB t o m bomber i moskéerna.

    Om de gör likadant i sina värdländer är de snart klara att ta över… Fast vi kunde förstås kalla in försvaret om vi hade haft något.

  2. Hittar de inga vapen så kommer det att bli dyrt för danska staten!
    Detta hade aldrig förekommit i Sverige, vi är alldeles för fega!

Kommentera