"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
4 thoughts on “500 scudmissiler riktade mot Israel”
Taktiskt osmart om det stämmer. Saddam försökte ju med samma trick och vad jag förstår är inte scuddarna särskilt avancerade. Lätta att slå ut. Han skulle hållt sig lugn för opinionen är mer eller mindre på Assads sida, i alla fall när det gäller gasattacken, sansade bedömare kan inte se någon anledning till att Syrien skulle behöva använda gas.
Trodde att sådant hörde hemma på barnstadiet. 3 av mina barnbarn lekte på studsmattan. Det hoppades och skrattades. Men rätt som det var började barnbarn 3 att gråta. Frågade varför och fick veta att barnbarn 2 slagits. När jag så frågar 2:an varför hals slogs, fick jag till svar att 1:an hade börjat med att slå 2, och som en följd därav slog 2:an 3:an.
Det är synd om Israel. Så fort USA anfaller något arabland, drabbas Israel av missilregn. För Obamas del spelar det säkert inte någon roll. Hans önskan om att stärka Al Queda är större än Israels överlevnad.
Taktiskt osmart om det stämmer. Saddam försökte ju med samma trick och vad jag förstår är inte scuddarna särskilt avancerade. Lätta att slå ut. Han skulle hållt sig lugn för opinionen är mer eller mindre på Assads sida, i alla fall när det gäller gasattacken, sansade bedömare kan inte se någon anledning till att Syrien skulle behöva använda gas.
Humm… Obamisk fredspristagarlogik är för mig mer obegriplig.
Trodde att sådant hörde hemma på barnstadiet. 3 av mina barnbarn lekte på studsmattan. Det hoppades och skrattades. Men rätt som det var började barnbarn 3 att gråta. Frågade varför och fick veta att barnbarn 2 slagits. När jag så frågar 2:an varför hals slogs, fick jag till svar att 1:an hade börjat med att slå 2, och som en följd därav slog 2:an 3:an.
Det är synd om Israel. Så fort USA anfaller något arabland, drabbas Israel av missilregn. För Obamas del spelar det säkert inte någon roll. Hans önskan om att stärka Al Queda är större än Israels överlevnad.
Harmagedon på väg?
Undrar ibland hur många kärnvapenladdade(!) missiler som Israel har riktade mot vissa ”utvalda” islamistiska stater?
Någon som vet?