Carema byter varumärke efter skandalskriverierna. Från och med den 15 oktober 2013 ändrar Caremas äldreomsorg namn till Vardaga.
Även dotterbolaget Orkidén byter namn till Nytida. Fredrik Gren, vd för moderbolaget Ambea, förklarar varför: – Vi vill att våra företagsnamn ska vara tydliga symboler för det fantastiska arbete som våra 13 000 medarbetare utför och den goda omsorg man får i våra verksamheter. Vi behöver en neutral nystart och vi behöver tydliggöra för såväl boende och närstående som för uppdragsgivare och medarbetare vad vi står för, säger Fredrik Gren.
-Pettersson tror att de reklamföretag som fick jobbet asgarvar åt den dumma ledningen på Carema som tror att namnbyte hjälper. – För att få ett bra rykte måste man göra ett bra jobb, under lång tid. Det är det enda som gäller käre Fredrik Gren!
Se film HÄR.
”Sett sina bästa dagar” är mer passande beskrivning på vanvårdsföretaget Carema.
VÅRD-AGA var det första jag kom att tänka på.
Undrar vad detta misslyckade namnbyte kostat?
En bokstav för mycket och i fel ordning!
Avdaga skulle det ju va…….den moderna ättestupan. Du kommer in men inte ut.
Dagens bästa hittills! 😉 🙂
Borde det inte tilläggas framför deras nya benämning orden, ”g r å” ,
” v e r k l i g a”,eller ” s a n n a” ?
Det brukar mest vara bedragare och skojar som byter namn på företagen men Carema räknar väl in sig bland dessa antar jag
Alla försök är ju bra,utom de dåliga !
Det var nog på gång, men sedan orka man inte riktigt ända fram. Så man kalla företaget Vardaga, som inte låter lika bra som Viagra men nästan.
Ja, ett gott renommé tar tid att arbeta sig fram till. Mycket längre tid än det tar att rasera det.