"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Varför låta det gå så långt, innan någon bromsar. Verkar dessutom osäkert om Washington kan hjälpa. Det här förfallet kommer ju inte som en blixt från en klar himmel, de hotfulla svarta molnen har funnits under en lång tid, ända sedan bilindustrin gick i putten utan att det fanns någon ersättningsindusti dessvärre har Chicago med över 2miljoner invånare liknande problem. De flesta såg vad som skulle komma men inget gjordes. http://www.chicagotribune.com/news/sns-rt-us-usa-detroit-biden-20130719,0,6344420.story
Varför låta det gå så långt, innan någon bromsar. Verkar dessutom osäkert om Washington kan hjälpa. Det här förfallet kommer ju inte som en blixt från en klar himmel, de hotfulla svarta molnen har funnits under en lång tid, ända sedan bilindustrin gick i putten utan att det fanns någon ersättningsindusti dessvärre har Chicago med över 2miljoner invånare liknande problem. De flesta såg vad som skulle komma men inget gjordes.
http://www.chicagotribune.com/news/sns-rt-us-usa-detroit-biden-20130719,0,6344420.story
Man kan bara konstatera:
Alla kan aldrig ha det lika bra,
men alla kan alltid ha det lika dåligt.
Undrar vilken kommun i Sverige som råkar ut för detta först?
Malmö,,,,