All världens människor föds som svenskar, i varje fall enligt PK och allt som fattas dem är att få bidra till vårt välstånd med sin oerhörda kompetens. De är alltså svenskar redan när de kommer och inte utlänningar, invandrare, somalier, afghaner eller något annat…
Läs om när ”svenskarna” återvänder till hemlandet…
”Nyanlända svenskar som läser på SFI i Uddevalla får under två veckor lära känna Bohuslän och Sverige.” SR
Hittills i år har 642 nyanlända svenskar bosatt sig i länet, enligt siffror framtagna av Migrationsverket. SMP
Utbildning i brandskydd för nyanlända svenskar kan rädda liv. SR

Vad har finnar med det här att göra he he. 🙂
Ja, förvirringen blir total som de PK-dårarna håller på och förstör vår grund.
Vad arkeologer och historiker inte lyckats hitta tycks inte besvära denna sortens människor; nämligen att kulturens vagga stod i det geografiska Sverige. Denna inkompetens måste vara en riktigt ömmande finne i röven på dylika människor.
Men om en Somalier återvänder till Somalia, är han då fortfarande Svensk?
Jo då Stefan du har fattat. Stort Grattis. Minns Pierre i Utvandrarna som tänkte att vid fösta steget på Amerikas mark så fanns språket där. I övrigt finns ingen likhet med dagens ” Nutiden svenskar” Utvandrarna från Sverige hade ju helt klart missat att dom var störst bäst o vackrast. Respekt hade dom i överflöd o det hade ju självklart ett ingångsvärde.
Men Gode Gud släcka bränder har väl för fan inget med språk o ursprung att göra. KUNNANDE KUNNANDE ………..i evighet. Ska det ha något med att ligisterna ska ge fan i o tutta på. Ok, men dom ska inte ersätta en Brandman/kvinna värd namnet. My God.
Vilken förvandling man genomgår, när man reser. Konstigt bara att vi alla är resande, och inte har ett eget land. Alltså är vi alla romer eller tillhör det ”resande folket”. 🙂
Så bosätter jag mig i Ryssland är jag hastigt och lustigt förvandlat till en nyanländ ryss? Eller…?
Nej? Du och alla ryssar är bara utlandssvenskar.