INRIKES. Centerledaren Annie Lööf oroas av vad hon beskriver som ett hårdnande samhällsklimat i Sverige, där extremismen ökar, attityderna mot invandrare hårdnar och människor kränks på nätet. I en debattartikel i Expressen skriver hon att det är dags att ”vi som vill se ett mer medmänskligt samhälle kliver fram och säger: nu räcker det.”
”Det är genom att stå upp för varandra, inte acceptera våld, hot, kränkningar eller nedlåtande kommentarer – vare sig på nätet, vid köksbordet eller på skolgården – som jag tror att vi kan mota hatet. Den tiggare du ser på gatan, den person du möter som har en annan tro eller en annan etnisk bakgrund, som kanske flytt från ett krig – den människan har sannolikt också en familj, en mormor, älskar kaffe och drömmer om en bättre framtid. Precis som du”, skriver Lööf.
-Pettersson tycker att Lööf låter som en Sverigedemokrat som vill stå upp för dem som lever i vårt land och är emot de hatiska vänsterextremisterna på gatorna, redaktionerna och journalisterna på Södermalm som hatar och skriver skit om alla som tycker olika och vill störta vårt land i fördärvet…det räcker nu!

Vad då räcker nu? Centern har en arbetsgrupp som föreslår att Sverige ska ta in 40 miljoner invällare, det har ”bara” kommit dryga miljonen invällare men det är klart tycker du att det räcker så inte mig emot….
Läs här, Annie Lööf, nööf – nööf :
E–i o p—a -di—a!
Apropå Annie Lööf…………….
”Centerpartiet nobbar utländska ledamöter.”
Utrikesfödda är underrepresenterade i såväl riksdagen som kommunerna.
Skillnaden är dock mindre i riksdagen där andelen ökade något i senaste valet.
Högst andel utrikesfödda har Vänsterpartiet medan Centerpartiet inte har någon utrikesfödd ledamot.
Andelens utrikesfödda som har rätt att rösta i riksdagsvalet är 12 procent.
Av riksdagens ledamöter efter senaste valet är 8,3 procent utrikesfödda, en svag ökning från 8,0 i 2010 års val.
Andelen som får rösta i kommunfullmäktigevalen är 17 procent medan andelen ledamöter i kommunerna är 7,7 procent (7,6 procent 2010), enligt siffror från SCB.
http://www.di.se/artiklar/2015/3/17/centerpartiet-nobbar-utlandska-ledamoter/
Det var länge sedan Annies babbel var äkta, hon går genom livets öken som en zombie och floskelspruta….- och gillas bara av de politiskt korrekta!
Dessa godhetsapostlar i Sverige borde fråga sig varför. Helt klart betraktar de sig själva som lite bättre och finare som kan hjälpa andra sämre människor. De får sin belöning genom att vara goda mot andra samtidigt som de nedvärderar dessa!?
Hur många av de ”självgoda” gör något? Tar med sig åtta somalier hem och försörjer dem.
Ja i så fall kan väl Annie börja på Skolgården där
importerade skitstövlar benämner 9-10 åriga
skolflickor för horor. Men det går väl bra att inte
lotsas om detta för hon som vill importera 40 miljoner?
Vem är det hon snackar om egentligen? Inte fan
springer Svensken runt och hotar folk, och jag noterar
att hon skriver ”kanske har flytt från Krig”? Hon kunde ju
tillagt flytt till ett bättre liv!
Reblogga detta på pappasven och kommenterade:
””Det är genom att stå upp för varandra, inte acceptera våld, hot, kränkningar eller nedlåtande kommentarer – vare sig på nätet, vid köksbordet eller på skolgården – som jag tror att vi kan mota hatet. Den tiggare du ser på gatan, den person du möter som har en annan tro eller en annan etnisk bakgrund, som kanske flytt från ett krig – den människan har sannolikt också en familj, en mormor, älskar kaffe och drömmer om en bättre framtid. Precis som du””
Konstigt. . . Vem accepterar våld? Vem accepterar kränkningar? Vem accepterar hot?
”Nedlåtande kommentarer” lite diffust om detta skall accepteras eller inte gränsen mellan kritik och nedlåtande kan dras på olika ställen…..
Sedan våld på nätet? och rörande alltihop samhället består inte bara av nätet, kök samt skolgårdar . . .människor rör sig på väldigt många andra ställen . . är acceptansen annorlunda på gatan mitt i natten eller inne i skolan eller osv…
Att alla drömmer om en bättre framtid gör ju inte att det är allas uppgift att ta hand om det
Sedan då man pratar familj, mormor ja nära och kära över huvud taget finns väl runt de flesta . . .
Fattigpensionärer dvs de som inte har den garantipension som utbetalas till nyanlända 250.000
De gamla som inte får plats på adekvata boenden
De gamla som skyfflas, knuffas ut, från ett sjuk till ett annat trots att dem hade en säng MEN någon annan går före…hamna i annat sjukhus i sal med många och som 85-åring bli ännu mer förvirrad och orolig pga detta. (Ja förutom vätskebrist från sjukhus 1) Placeras i korridor . . lämnas att dö . . . och sedan köras in i ett städskåp där anhöriga kan ta farväl.
Att vara god är stort att verkligen skapa goda saker är större . . .
ELLER mer verkstad och mindre prat
Godheten är uppenbart villkorad!
Somliga vägrar att inse vart deras sjuka politik har fört oss.
Sveriges extrema invällningspolitik har fått ytterligare strålkastarljus på sig, i efterskörden av den stora drunkingsolyckan i Medelhavet förra veckan. Internationella media – inte vänsterns och kulturmarxismens förstås – lyfter alltmer upp det bisarra Sverige, och de värsta svenska förespråkarna. Som den nu ökända folkmordspartisten Cecilia Wikström, sittandes i EU:
”What’s wrong with the Swedes — and so many other Whites?”
– ”Another in the unending list of suicidal behavior by Swedes, this one by Cecilia Wikström, a Member of the European Parliament for the center-right (!) Liberal Party, who is concerned about the recent drownings in the Mediterranean of Africans attempting to invade Europe. Note that, once again, the Holocaust is front and center stage as a paradigm requiring Westerners to engage in pathological altruism and embrace diversity and their own dispossession.
A Swedish MEP is stepping up a pan-European cross-party campaign for “legal and safe routes to Europe” for migrants in the wake of the latest Mediterranean boat disaster. Cecilia Wikström, has told The Local that EU member states are currently doing so little to help guarantee safe passage that future generations will compare their actions to Sweden “turning a blind eye” to the Holocaust.
The MEP – who is a long-time advocate of safer passage for refugees seeking safety in Europe – made headlines on Monday after she initially told Swedish television network SVT that future generations would liken the approach of EU governments to the policy of appeasement during the Second World War.
Speaking to The Local after the broadcast, the centre-right Liberal Party politician said: “I stand by what I was saying …. I think that my children and grandchildren are going to ask why more wasn’t done to help people running away from Isis, or violence in Eritrea or wherever, when we knew that people were dying in their thousands. [On the contrary, your children and grandchildren are going to wonder how you could be so naive and morally bankrupt as to make them a resented minority in an area that their people had dominated for thousands of years.] People will ask the same question they did after the war, ‘if you were aware, why didn’t you do something?’. In Sweden we allowed our railroads to be used to transfer Jews to Nazi death camps.” …”
http://www.theoccidentalobserver.net/2015/04/whats-wrong-with-the-swedes-and-so-many-other-whites/
————
Läs gärna kommentarerna i artikeln, man skäms verkligen att vara svensk, när man inser att folk i andra länder börjar betraktare svenskar, speciellt valda politiker (där Lööf platsar med råge), som galna fullblodsidioter i full färd med att rasera sitt eget land för alltid.
Rekommenderar alla att ta del av videon i artikeln där familjen har adopterat 8 afrikanska barn, lägg märke till kroppsspråket hos deras två biologiska barn, jag kallar detta som föräldrarna gör för en stor skam. Tack för artikeln.
http://bilderblogg.se/c3/c4.jpg
Batikhäxan samlar bara godhetspoäng, inget annat.
Politiker är monster.
I sak har Annie Lööf rätt. Våld, hot och extremism har vi fått nog av, men också av en nedmonterad välfärd, parallellsamhällen, importerad kriminalitet och andra faktorer som Annie Lööf bidragit med sin politik.
Fast det vi alla kan enas om är en sak. Dessa ständiga krig och konflikter i andra världsdelar som får aldrig sinande flyktingströmmar att röra sig mot Europa.
Vi är nog många som tycker att det räcker nu. Men av princip motsatta skäl som de Annie Lööf framhåller.
Hennes Allianspartner Ebba Busch Thor fick ju ganska omgående känna på hatet när hon råkade gå utanför vad åsiktskorridoren hade bestämt.
”Du får tycka precis vad du vill bara du tycker som vi”
Ingen har gett dagens svenska politiker rätten att genomföra en statskupp.
Ja du Annie, det där var bra sagt. Kan du ta och översätta det till arabiska, rumänska, romani, bulgariska och swahili och megafonera ut det i ”utanförskapsområdena” ( i klartext ”gettona”) så blir det nog lite bättre. Och lägg till söderspråk eller vad det är ni som bor på södermalm talar…
What is unvis.it?
Unvis.it is a tool to escape linkbaits, trolls, idiots and asshats.
What the tool does is to try to capture the content of an article or blog post without passing on your visit as a pageview. . . . . .
http://unvis.it/
http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/annie-loof-det-racker-nu/
De som är värst utsatta idag är väl de som är öppna med att de är medlemmar i SD?
Inte alla Argus, men de som inte följer SD:s politik är det ”synd” om,
Annie Lööf: Vi svenskar vill också ha en bättre framtid!
Det är ju bra att Annie läser alternativmedia och dess kommentarer. Dock behöver Annie lösa upp sin mentala spärr och betrakta verkligheten som den är.
Alternativmedia visar att de av oss betalda politikerna och journalisterna (floskelsprutorna) ljuger oss rakt upp i ansiktet – varje dag.
Skriv en kommentar i ratta text och faktafel….
?????????????????