Misstro oss inte

Pettersson fick en kommentar på inlägget om hungerstrejkande iranier från Johnny Buchvald som inte var riktigt överens med mig.

 På vår blogg ska alla komma till tals så här är Johnnys kommentar och länk

”Som anhörig har jag tillsammans med min flickvän kämpat i snart 6 år för att få leva ett normalt liv. ”Enkelt biljett för alla”. Så skriver någon som inte alls lever upp till vad bloggen står för…”om bloggen”.

Men det är ju enkelt att dra alla över en kant och inte ta reda på vad det egentligen handlar om.

Läs länken nedan…har du fortfarande samma åsikt efter det så lyfter jag på hatten åt en imponerande ståndpunkt även om jag inte delar den”

Misstro oss inte

─ Pettersson vill naturligtvis inte misstro någon, speciellt inte Johnny som delar samma intresse som jag, natur och foto men jag hittar väldigt lite om flickan han är kär i mer än att träffat henne efter en fyllgrej (som Pettersson gjort åtskilliga) men jag såg inget om varför Avishan är här och vad skälen till utvisningen är men håller helt med Johnny, har man varit är i 12 år och skött sig så kommer migrationsverkets utvisningsbeslut åt helvete för sent.

Missnöje kommer sig av misstro

Av Pettersson

Den alltid påläste Leif GW Persson hade en utmärkt krönika om den förre statsministerns Göran Perssons snålhet i Expressen igår. Hela kan ni läsa HÄR.

Jag fastnade för några rader…

”Jag är således övertygad om att den genomsnittlige SD-väljaren är en vanlig, hygglig människa och inte rasist, eller ens främlingsfientlig. Man är missnöjd helt enkelt. Man misstror de etablerade politikerna och med den misstron är det tyvärr så illa att den ibland är befogad”