Tunnelbanebomberna bara blek skugga av våra dåd!

Birminghamterr_ledarna
Birminghamterr_ledarna

Tunnelbanebomberna 2005 skulle bara vara en blek skugga av de dåd Birminghamterroristerna tänkte begå. Då mördades 52 personer. Nu talade man om tusentals…

De nio unga bengaliska islamisterna som dömdes i veckan hade planerat minst tolv terrordåd. Bl.a. skulle de angripa en synagoga iBirminghamområdet med granater och automatvapen. De hoppades också döda minst 2.000 människor med jättelika spikladdade bomber i London.

Birmingham medhjälparna

De tre terrorledarna Irfan Naseer, Irfan Khalid och Ashik Ali var utbildade av Al Qaeda i Pakistan.De var samtliga uppväxta och utbildade i Birmingham. Polisen konstaterade att de var starkt inspirerade av Al Qaedas imam Anwar al-Awlaki i Jemen.Medhjälparna rekryterades i lokala salafistiska moskéer.

Birminghamterr_resande

Hur länge ska turen vara på säkerhetspolisens sida? Varför utvisar man inte dessa as till människor på livstid? Det är ju som alltid Salafister, vilka är dem som sysslar mest med den här typen av terroristverksamhet. Det är väl bara att skicka ut dessa stolliga imamer, och se till att de får riktiga igenkänningstecken på kroppen, i form av emaljögon, mängder av ärr i ansiktet eller andra skador som uppstått i handgemäng när de arresterats. Om inte märkning utförs, så kommer de tillbaka, om och om igen, tills de lyckas spränga sig själva och många oskyldiga, av vilka de gärna ser att det är många barn. Dessa personer kan inte och ska inte handskas med, på något annat sätt än med hårdhandskarna på, anser Olli. Det är tyvärr mycket som handhas med silkesvantarna på vilket är förödande för de goda krafterna i samhället. Men det är ju så som de politiskt korrekta vill ha det. Hoppas att det drabbar dem själva, och inte några helt oskyldiga barn. Det här är folk från pack- i- stan.

Terrorister dömda i London

Lyssnar på EKOT kl. 15:00 och hör att en domstol i London funnit tre britter skyldiga för försök till terrorism som om de hade lyckats blivit värre än attentaten den 7/7 2005 då 56 personer dödades och 700 skadades och de tänkt sig försöka konkurrera med 11 september i antalet döda.

Nåväl Pettersson gick in på Daily Mail för att se hur dessa enligt Ekot britter såg ut och ser att de ser ut precis som ”svenska terrorister. Märkligt!

Khat, en drog eller en grönsak?

Khat, en stimulerande drog med stora likheter med amfetamin tuggas av omkring 90 000 människor i Storbritannien, de flesta från Somalia och Jemen. Nu överväger socialdepartementet (Home Office) förbud mot ämnet som idag räknas som grönsak. Till Southall i västra London, levereras tusentals lådor fulla av khat varje vecka.

Drogen börjar sin resa från kullarna i Kenya och anländer till Storbritannien fyra gånger i veckan. Sedan köps den upp av återförsäljare som tillfredsställer kunders behov över hela landet. De färska bladen tuggas för att uppnå ett tillstånd av mild eufori. Storbritannien är det enda landet i väst där produkten fortfarande är lagligt. Khatförsäljning beräknas generera över 400 miljoner till den brittiska ekonomin och finansministern plockar hem en skaplig summa i momsintäkter. Läs mer HÄR

Regeringens narkotikarådgivare rapporterar om de skadliga effekterna av drogen khat och rekommenderar att den bör narkotikaklassas. Den somaliska gemenskapen, där en stor del av khaten används, är delad över ett förbud som skulle kriminalisera användare.

Muslimska patruller – ingen alkohol i vår stad

I London kan ni riskera att bli stoppade av ”den muslimska patrullen” som uppmanar er att inte dricka alkohol i deras muslimska områden.

Galet. Ni flyttade till England eftersom situationen i ert hemland var ofritt och nu vill ni införa samma ofrihet här. Om ni verkligen vill ha ett muslimskt land med muslimska lagar är det bättre ni flyttar hem igen. Det är en av de upprörda kommentarerna som videoklipp från de muslimska patrullerna som legat på youtube under de senaste dagarna.

Personligen är jag ateist och ointresserad av vad människor har för religion men när de börjar med en massa dumma dumheter, så det är dags att göra något, säger ”BallisticDamages” i en annan kommentar.

De muslimska patrullerna stoppar människor och uppmanar dem att klä sig anständigare, att avstå från att dricka alkohol och sprayar färg på reklamaffischer med lättklädda damer.

Filmerna var från början tre, nu är två nedsläckta.

-Pettersson har inte mycket att säga för det pågår ingen islamisering…

Ekstrabladet 

Göteborgare i propagandafilm för al-Shabaab

I slutet av oktober gav den somaliska terroriströrelsen al-Shabaab ut en propagandafilm vid namn ”The Cubs of the Martyrs 2. I filmen ser man hur småbarn drillas militärt med lek och låtsasvapen. Barnen belönas sedan för sina uppträdanden av ledare från al-Shabaab.

Från 22.43 in i filmen syns en sådan ledare belöna barn. Mannen heter Abdulkadir Mumin, har kallats ”Al-Shabaab’s Leading Theological Guide, och bodde länge i Göteborg.

I augusti berättade extremismexperten Magnus Sandelin om Shabaabledaren på sin blogg (vilket även GT följde upp):

”Enligt uppgift bodde Sheikh Abdulkadir Mumin på en adress i bostadsområdet Sandspåret i Hjällbo i Göteborg under 90-talet och början av 2000-talet. Det var här i Sverige som han kom att bli allt mer radikal i sin tro. Bland annat hade han kopplingar till Bellevuemoskén i Göteborg.

Ledningen för Bellevuemoskén har tidigare uppgett för mig att de inte känner till att någon från deras församling skulle ha anslutit till al-Shabaab. År 2000 filmades dock Sheikh Abdulkadir Mumin med dold kamera av ett norskt reportageteam i Göteborg. I inspelningen säger Mumin att han i framtiden vill låta könsstympa sin dotter. Inspelningen användes även i den svenske filmaren Oscar Hedins dokumentär ”De glömda flickorna” från år 2001, efter att filmteamets mullvad blivit hänvisad till just Sheikh Abdulkadir Mumin av företrädare för Bellevuemoskén.

Efter Sverige och Hjällbo, och eventuellt en tid i Danmark, flyttade Mumin sedermera till London där han bodde under flera år och verkade i radikala somaliska miljöer. Ibland kom han, enligt mina källor, på besök till Sverige för att föreläsa och hålla kurser. 2010 ska han ha återvänt till Somalia, rivit sitt svenska pass och anslutit till al-Shabaab.”

Från Gudmundsson

Olli tackar Gudmundsson för lånet och hoppas att han kan ta något tips från Petterssons någon gång, för att utjämna kvoten någotsånär. Hela inslaget handlar ju om Nordiska Jihadister från åtminstone Norge och Sverige, och därför rekommenderar jag er att ta direktlänken till hans blogg, som finns som vanligt nedanför inslagets text, och till vänster.

Israelisk TV om islamiseringen av Europa (3)

Den utmärkta israeliska dokumentärserien om islamiseringen av Europa fortsätter.  En arabisktalande israelisk reporter får islamisterna att tala fritt ur hjärtat. Tack vare Vlad Tepes m fl kan vi se den i engelsktextad version med lite försening.

Detta avsnittet börjar i Amsterdam (den tredje mest islamiserade staden efter Malmö och Antwerpen) med 24 % muslimer. I Stockholm besöker vi Stora Moskéen, Muslimska Brödraskapets anläggning på Medborgarplatsen. Efter några sanningar från Magnus Norell fortsätter vi till engelska småstäder där jihadismen jäser. Och den salafistiska offensiven från London till Belgien.

Hela texten här

Se de tidigare avsnitten här.

JIHAD I MALMÖ

EDL:s Tommy Robinson fängslad ihop med muslimer

English-Defense-league_tommy_robinson

UPPDATERAD På British Freedom Partys sida skriver de att de har just hört att Tommy Robinson har blivit inspärrad i Londons Wandsworth fängelse, där han delar en cell med muslimer på en fängelseflygel fullt av muslimer skrikande dödshot mot honom. Robinson är den stora ledaren för EDL.

Bakgrund:

Tommy Robinson, vice partiledare i nybildade British Freedom Party, är ett artistnamn för Stephen Lennon som han heter på riktigt. Han var ute på gatorna i Luton för tre år sedan för att hylla överlevande och stupade soldater i Afghanistan. Den manifestationen ruinerades av muslimer och islamister som bland annat skrek ”mördare” åt soldaterna. Detta chockade Tommy och hans vänner, vilket ledde till bildandet av EDL, English Defence League.

British Freedom Patys sida skriver vidare:

Read more: http://www.exponerat.info/edls-tommy-robinson-fangslad-ihop-med-muslimer/#ixzz2ATsvRvTM