
Tunnelbanebomberna 2005 skulle bara vara en blek skugga av de dåd Birminghamterroristerna tänkte begå. Då mördades 52 personer. Nu talade man om tusentals…
De nio unga bengaliska islamisterna som dömdes i veckan hade planerat minst tolv terrordåd. Bl.a. skulle de angripa en synagoga iBirminghamområdet med granater och automatvapen. De hoppades också döda minst 2.000 människor med jättelika spikladdade bomber i London.
De tre terrorledarna Irfan Naseer, Irfan Khalid och Ashik Ali var utbildade av Al Qaeda i Pakistan.De var samtliga uppväxta och utbildade i Birmingham. Polisen konstaterade att de var starkt inspirerade av Al Qaedas imam Anwar al-Awlaki i Jemen.Medhjälparna rekryterades i lokala salafistiska moskéer.
Hur länge ska turen vara på säkerhetspolisens sida? Varför utvisar man inte dessa as till människor på livstid? Det är ju som alltid Salafister, vilka är dem som sysslar mest med den här typen av terroristverksamhet. Det är väl bara att skicka ut dessa stolliga imamer, och se till att de får riktiga igenkänningstecken på kroppen, i form av emaljögon, mängder av ärr i ansiktet eller andra skador som uppstått i handgemäng när de arresterats. Om inte märkning utförs, så kommer de tillbaka, om och om igen, tills de lyckas spränga sig själva och många oskyldiga, av vilka de gärna ser att det är många barn. Dessa personer kan inte och ska inte handskas med, på något annat sätt än med hårdhandskarna på, anser Olli. Det är tyvärr mycket som handhas med silkesvantarna på vilket är förödande för de goda krafterna i samhället. Men det är ju så som de politiskt korrekta vill ha det. Hoppas att det drabbar dem själva, och inte några helt oskyldiga barn. Det här är folk från pack- i- stan.