Sverige har ”köpt” in sig i Säkerhetsrådet.

INSÄNDARE. Så har den humanistiska stormakten köpt in sig i FN:s säkerhetsråd med mer än 2/3 majoritet i generalförsamlingen. Det kan tyckas vara ett bevis för Sveriges ställning i världen och stats- och utrikesministrarna myser av förnöjsamhet. Men sanningen är att regeringen mutat sig in i säkerhetsrådet på ett omoraliskt och burdust sätt. Hela den så kallade kampanjen har kostat, vad UD uppger, drygt 20 miljoner kronor och säkerligen mer av oredovisade medel.Read More »

Pettersson tycker FN-chefen ska åka hem och ta vägen över Gulfstaterna

INVANDRING. FN:s generalsekreterare Ban Ki-Moon landade i Stockholm vid 16-tiden och åkte raka vägen till regeringskansliet, där han tillsammans med statsminister Stefan Löfven mötte svenska och utländska journalister.

De viktigaste punkterna under det korta Sverigebesöket är flyktingkrisen och kriget i Syrien. Men det handlar också om det nya klimatavtalet som slöts i Paris i december och hur FN ska kunna reformeras.
Read More »

Tillrättalagd kritik?

I en ny rapport riktar FN åter kritik mot Sverige. Vilken gång i ordningen vet jag inte, men har media tillrättalagt rubriken för att skapa opinion och påverka makthavarna?

I rapporten är FN oroade över diskrimineringen av romer i Sverige, rasismen mot judar, muslimer, afrosvenskar och romer, samt medias kroniskt negativa rapportering om muslimer”.Read More »