Finland införde genast medicinska ålderstester när det dök upp personer som inte kunde styrka sin ålder. Det var ingen diskussion om det i media. En person som inte anses vara ett barn i det medicinska ålderstestet, är inte ett barn. Punkt.
Finland har alltid både utvisat och avvisat afghaner och andra personer som ansetts sakna asylskäl. Lite demonstationer och någon enstaka insändare i tidningen har förekommit mot avvisningarna och utvisningarna, men den stora allmänheten ger sitt tysta godkännande till att personer som nekats asyl faktiskt inte får stanna i Finland.
Sverige vinner ju absolut ingenting på att vara en ”humanitär stormakt”. Ingen annan stat i världen vill eller har någonsin velat vara en ”humanitär stormakt” – så varför skulle Sverige vilja vara det ? Fullständigt huvudlöst !
Otack är världens lön – så är det bara.