Fakta om terrordådet i Åbo som svensk media inte berättar

 

Polisen fick larmet kl. 16.02 och tre minuter senare 16.05 var den ende gärningsmannen fast – skjuten i låret av polisen. P.g.a. attacken i Barcelona hade finska polisen höjd beredskap, annars hade de nog inte varit på plats fullt så snabbt. Men gärningsmannen hann på dessa några minuter med en stor kniv och en liten kniv allvarligt skada 10 personer, varav två personer dog. Han riktade in sig på enbart kvinnor och de två män som knivhöggs hjälpte kvinnorna, annars hade männen inte skadats alls.

Read More »

Svenskarna – det tysta folket!

Vad är det som gör oss svenskar till ett tyst och ok-sägande folk? För några år sedan skiftade Gevalia sina halvkilos paket med kaffe till 450 gram. Vi, som dricker näst   mest kaffe i världen efter finländarna  reagerade inte – inte ett ljud från oss när de övriga kaffeleverantörerna följde efter, lurade oss på 50 gram/paket med samma pris. Hade detta varit i Frankrike så………  Idag kokar det i stugorna men väldigt få öppnar munnen när vi luras på ännu värre sätt. Luras att öppna våra hjärtan och våra hem. Öppna våra plånböcker och avstå från vår välfärd som våra fäder byggt upp. Idag öppna barnmorskorna munnen i hela landet och det är unikt för oss – heja dem!

 

Read More »

En gripen för att ha släpat fotgängare efter bil.

Polisen i Skåne har gripit en 19 åring för 4 fall där han misstänkts ha släpat fotgängare efter bilen. Ytterligare en misstänkt är släppt efter att han erkänt och utförligt redogjort för hur och varför(!) Släppt?? Hur kan en åklagare släppa en som erkänt inte en utan fyra sådana makabra handlingar?  De skulle båda låsas in i väntan på straff och utvisning. Enligt vittnen kan det finnas fler misstänkta som suttit med i bilen.  Det borde vara desto större anledning att hålla kvar dem de har.När skall vårt rättssystem börja fungera igen?? Tror inte att de drabbade har mycket till över för denne åklagares sätt att sköta sitt arbete.

polis

svt

Janouch portas från Bokkalaset

Katerina Janouchs inbjudan till Bokkalaset i Ekenäs (Finland) har dragits in p.g.a. ”främlingsfientliga uttalanden” och en ”sexistiskt tweet som polisanmälts”.

Ingen bryr sig om vad som händer i lilla Ekenäs och ännu mindre Bokkalaset, men skriv gärna en kommentar till artikeln här och försvara Katerina. Svenska YLE tar inte in alltför häftiga kommentarer så håll er inom ramarna. Man får vara helt anonym i kommentaren.

Blir responsen från oss tillräcklig, kommer lilla Bokkalaset att skicka en ny inbjudan till Katerina….