Asylsökare från Jemen smittat 50-tal barn?

En asylsökare som fått avslag på sin asylansökan i Tyskland tog sin tillflykt till en kyrka i  Bünsdorf mellan januari och maj 2017. Nu visade det sig att han bar på en otroligt smittsam variant an tuberkulos. Han togs in på sjukhus i Rendsburg under juni månad när diagnosen ställdes. Nu har hälsomyndigheten bestämt att 50 barn samt vuxna och anställda inom kyrkan skall testas. Sjukdomen kan utveckla sig flera månader efter att man blivit exponerad.  Av mellan 700.000 & 800.000 asylsökare har runt 300.000 försvunnit. Hur många av dem bär på denna smittsamma variant? Hur många har vi i Sverige av dessa?  Inte bara Jemen har tuberkulos, många somalier och även andra tar med sig den tidigare utdöda sjukdomen hit. (Utdöd i västvärlden)

refugees-vs-tb-somali-diseases

Fenix.org           Läs mer på Gatestone

Nya ”syraattacker” i London

Vad är det för sjuka idioter som kastar syra i ansiktet på människor på gatan? Man vet att det har blivit vanligare som bestraffning mellan gäng i England men nu verkar det vara slumpmässigt. Nu har de gripit en tonåring för 5 (!) attacker på 1,5 timme igår kväll. I ett av fallen var det ett rån där 2 misstänkta kastade syra på en 32-årig mopedist och stal därefter hans moped. Den andra gärningsmannen är fortfarande på fri fot.

Bilden från tidigare attack

Tidigare om syraattacker på Petterssons        1.500 syraattacker sedan 2011!? tidigare på Petterssons

USA´s krav till omvärldens länder

USA.   – Ge oss uppgifter om visumansökare annars kan sanktioner väntas! Detta krav ställer USA till världens länder. Detta är väl inte så konstigt kan man tycka men det fungerar inte så idag. De flesta behöver inte och vill inte ge USA uppgifter om någon som söker visum till USA.  Det är detta som USA vill ändra på. Det är väl inte konstigt att de vill ha information om dem som skall besöka landet. Har man visumkrav så har man det av en orsak. Det kommer nog att bli vanligare i världen framöver. Kanske, kanske vi kan få detta också……….Vem försöker jag lura??  svt

Ingenting är omöjligt i Sverige!

Man undrar ändå hur detta är möjligt??  Nyheter 24 uppger att Nybro kommun har  sammanlagt 1,636 miljarder i skuld??!!! I artikeln står det att länets kommunkoncerner har 14,2 miljarder i skuld? Vilket gäller? Det är lika mycket som vissa länder har i skuld. Hur skall detta sluta för lilla Nybro? Hur är det ens möjligt? Värre kommer det att bli med investeringar i skola, sjukvård och äldreboenden som behöver förbättras med renoveringar eller nybyggen.   Stackars befolkningen – när skall de kunna lösa detta??? Hur mycket har konstverket ”glas i centrum” kostat att renovera? Enligt Nyheter24 har de klarat av första etappen men måste vänta till våren 2017 när de får lite mer pengar???? Toklandet ???

Varför måste det bli en så stor grej……..

Nästan varje år åker vi till Polen några dagar. Vi har offroad och militärfordon som stort intresse. I lilla Darlowo vid kusten anordnas varje år en militärhistorisk träff. Där kan man se ut och klä ut sig hur som helst. Många kommer i militäruniformer och fordon från andra världskriget, andra kommer för att titta på skådespelet och kanske få åka med i en sherman  eller så. Man blir inte förvånad om det kommer en SS officer gående på gången.

Read More »

Dansringar?? Svt får skärpa sig!!!

Läs  svt Dalarnas  beskrivning av arabernas våldtäktsspel (för dem lek) Taharrush. Hur kan man beskriva detta som en dansring där man håller tätt och någon hoppar in och dansar?? Det finns ingen som hoppar in frivilligt. Denna någon finns redan där och det är ingen lek utan blodigt allvar. Ett citat från artikeln:  – En dansring uppstår när personer håller i händerna och backades trycker ut tomma ytor framför scenen. Någon hoppar in och dansar och på en given signal fylls sedan tomrummet ihop igen, säger Pärra Lundqvist, säkerhetschef på festivalen.  Vilken verklighet lever de i???? Vidarebefordra detta till de offer som hamnat i denna ring och fråga vad de tyckte.

Kvinnor gör smarta val…??

Efter Jimmie Åkessons tal i Almedalen intervjuades även kvinnoförbundens ordföranden, SD´s Carina Herrstedt  samt S´s Carina Ohlsson.  Ämnet var varför SD hade så få kvinnliga väljare?  Enligt Ohlsson var det för att kvinnorna gör smarta val och väljer bort SD. Jag kan inte motsäga säga detta tillräckligt.  SD har otroligt många kvinnor som sympatisörer men de tiger. Av olika orsaker tiger de med sina sympatier .

Read More »