Det iranska centrala militärkommandot säger att de har stängt Hormuzsundet som svar på israeliska attacker mot södra Libanon och beskriver attackerna som ett brott mot Irans avtal med USA.

Det iranska centrala militärkommandot säger att de har stängt Hormuzsundet som svar på israeliska attacker mot södra Libanon och beskriver attackerna som ett brott mot Irans avtal med USA.
Det höll i 2 dagar vilket måste sägas vara dubbelt så länge som förväntat.
Som jag sagt tidigare. Nu har Iran insett att de kan stänga Hormuzsundet när de känner för det och USA har inte längre viljan hålla det öppet.
Iran gjorde samma sak på 80-talet men president Reagan satte dem på plats så de inte vågade göra om det, förrän nu.
Vem är förvånad? Stolle muslimerna kan göra vad som helst. Tänk att vi måste ha det avfallet i Sverige?