Skottlossning mot pizzeria i Eskilstuna

VÅLDSVÅGEN. Någon har skjutit genom några fönster vid en pizzeria i Årby i Eskilstuna. Flera polispatruller är på plats.

Polisen har konstaterat att det har skett en skottlossning med skarpt vapen, och att fönsterrutorna har gått sönder på grund av detta. Polisen har inte anträffat någon skadad person. Rättsläget just nu är grovt vapenbrott. 

De fönsterrutor som är trasiga är inte på markplan, utan ovanför pizzerian. Polisen fortsätter att prata med personer på platsen.

Personer hör av sig till polisen strax efter klockan 21 på tisdagen om att de hört höga smällar.

Polisen har spärrat av ett område utanför pizzerian. Ingen ska ha skadats.

Polisen

Om det mångkulturella paradiset Årby på bloggen…

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

3 thoughts on “Skottlossning mot pizzeria i Eskilstuna

  1. grebom5 – Salem – Tekniker med mer än 25 års internationell erfarenhet av arbete och bosättningar i Liberia,Tanzania,Grekland och Polen samt Indien, Bangladesh. Utöver detta många hundratusentals mils resande som zonchef för Svenska likväl USA företag.
    grebom5 skriver:

    Pangpizza, den nya storsäljaren och favoriten hos knarksäljande presumtiva förtjänstkandidater.
    Förr känd som punktsvetsarens frivilligkår.

KommenteraAvbryt svar