Henrik Johansson – inte rasist, men en vidrig människa

INRIKES. Fackombudsmannen Henrik Johansson var tidigare drivande i den SD-granskande sajten Inte rasist men, IRM, där bland andra Bilan Osman, som senare blev krönikör på SvD, och Atilla Yoldas, numera krönikör på Expressen, var verksamma. IRM var även en informell plantskola för Socialdemokraterna. Simon Andersson avancerade från att jaga skärmdumpar åt IRM till pressekreterare åt dåvarande socialförsäkringsminister Annika Strandhäll. ”När man är god vän med nån som jobbar med regeringsfrågor” skriver Henrik på Facebook och delar ett inlägg från sin tidigare kollega.

Här grips IRM:s skribenter efter att ha våldgästat och hotat en SD-sympatisör, inne på hennes tomt. Givetvis blev målet nedlagt.
Henrik Johansson. I studion satt Henrik Johansson från IRM och använde ordet rasist oftare än jag blinkade. Skärmklipp från SVT.

Henrik Johansson besökte tidigare Petterssons i jakt på olämpliga kommentarer och något som han kunde använda när han hänger ut andra. Henrik, fick chansen att en fråga i vårt kommentarsfält, något som ”Inte rasist, men idiot inte tillätni på IRM inte tillåter).. Är du rasist Henrik? Bland dina vänner och arbetskamrater på IRM återfinns Oscar Schau, samma Schau som gjort en Hitlerhälsning offentlig. Med din retorik är man rasist om så görs och är man vän eller partikamrat med personen i fråga är man också med automatik rasist. Har aldrig hört dig Henrik ta avstånd från Oscar Schaus rasistiska hälsning, så innebär det att du är rasist?

En av IRM:s skribenter, Oscar Schau, gör Hitlerhälsning. När den ”goda” sidan hyllar Hitler är det ett skämt – när Sverigedemokrater gör det får de löpa gatlopp och avgå, sådan är vår opartiska press…

Nåväl, ovanstående är inte helt färsk. Nu tar Markus Allard och Nyheter Idag upp vad Henrik Johansson (S), en mycket vidrig människa, sysslar med idag…

Om Henrik Johansson på bloggen…

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

8 thoughts on “Henrik Johansson – inte rasist, men en vidrig människa

  1. Blir ibland också hånad för att jag har en god man, senast idag på Flashback när jag frågade om nått helt annat…
    https://www.flashback.org/t3299876

    Inte fan bryr jag mig, men det kanske kan vara s.k ”antirasister” som hånar…?

    OBS! Ta inte mitt nickname o profilbild på allvar! Det är mer satiriskt menat!

  2. jag njöt att höra honom bortgjord av Granskning Sverige var dock jobbigt höra hans vidriga röst men dom ställde verkligen kritiska frågor som han inte kunde svara på Tror det bör finnas på VK

  3. Med tanke på fackets ovilja att städa upp bland sina anställda, så bör det öppnas upp för en ny rörelse där förnuftet får råda.
    Ingenstans finns de en sådan brist på demokrati och sånt ointresse för medlemmarna.

    Partipolitiskt obundet, ingen får bli höjdare i facket utan att vara en hjärndöd sosse.

  4. Reblogga detta på ulsansblogg och kommenterade:
    Utbildning av den rätta sorten för att bli av med diktaturens kreatur som Henrik Johansson. De har allt för länge fått harva i det svenska nuvarande socialistiska medielandskapet. (tumme ner på det alla vänterblivna)

  5. Hjärtlöst vänster-avskum…

    Man kan undra vad henen har för arbetsuppgifter…..

    Jaga SD-sympatisörer inom sin äckliga.fackförening?

KommenteraAvbryt svar