Flera skott mot bostad i Södertälje

VÅLDSVÅGEN. Flera skott har avlossats genom fönstret i en bostad i Södertälje under natten mot söndag. Polisen fick in larmet klockan 23.53.

Steget Efter

Det var människor i bostaden vid tillfället men ingen blev fysiskt skadad.

Polisen genomför dörrknackning i området. Ett område har spärrats av.

– Pettersson säger att natten i det nya landet varit lugn. Bara mord, mordförsök, våldtäkt och rån, inga bombattentat vad jag sett…

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

2 thoughts on “Flera skott mot bostad i Södertälje

  1. Läste just i Södertälje tidningen att
    Ronna (stadsdelen som tagits över av
    syrianimporten) – har fyra gånger högre
    dödstal i corona än övriga Sverige ! ! !

    De skiter i att de sprider smittan till oss,
    normala människor, som ännu är kvar
    i syrianstaden !

    De har sina fester och ”familjeträffar”
    trots corona och direktiv.

    Svenska lagar ( – och skatteregler )
    gäller inte Södertäljes syrianer ?

    – men det reducerar kostnaden för oss !
    – stora delar av importerade ”familjerna”
    verkar ju försvinna ?

    Att tre representanter för dessa
    ”modiga män” från denna stora ”familj”
    rånade min pappa när han hämtat ut
    sin pension på dåvarande Posten,
    (han hittades medvedslös utanför sin
    port) ( han dog senare, delvis av skadorna)
    – gör att syrianerna inte tillhör mina
    favoriter ………….! ! !

    Sveriges näst största polisutredning
    (Palmemordet var större)
    gällde “Södertälje – syrian – familjen !

    Importera fler – det blir bara bättre ! ! !

    • Kultur, fatalism och D-vitamininsufficiens torde vara avgörande faktorer. Eftersom D-vitamin skapas av solstrålar som träffar huden (den korta förenklade versionen) och vår ”inbyggda solskyddsfaktor” är bestämd efter dina förfäders latitud kommer de med rötter i sydligare nejder att lida brist på D-vitamin. I Sverige berikas exempelvis mjölk med D-vitamin för att kompensera för frånvaro av vistelse ute i solen. Än en gång missgynnas nordliga resenärer då svenskar tillhör de fåtal folk som inte är laktosintoleranta i vuxen ålder. Med andra ord är det mammas latitud som gäller.

      Beklagar din fars bortgång. Det är kanske för mycket att hoppas på att gärningsmännen fick ett adekvat straff?

Kommentera