GOTT OCH BLANDAT. I går kväll hade Pettersson och den oäkta hustrun besök av en nyfiken och närgången fönstertittare. En dovhjort besökte tomten vilket händer då och då men denna var ovanligt närgången, den åt mest gräs och löv från körsbärsträdet, och fnyste åt de oäkta hustruns grönsaker vilket nog var tur för den unga grabben…

***
Stöd bloggen
Nordisk flora och fauna mycket vackert, bäst utan invasiva arter.
En sån trevlig besökare är välkommen om han ger sjutton i blommor och blader.Mindre trevligt är det när vildsvinen hälsar på och bökar upp tomten som dom gjorde hos oss.Tack för fina bilder från vår vackra Sörmlänska natur.
Dovhjorten gjorde tvärtom vad Löfven gör – att hålla sig undan. Dovhjorten kanske är en mer lämplig kandidat och skulle nog ta större ansvar för Sverige än den högintelligente retarden.
Tänk vad mycket fint det finns i allt elände.
De är så vackra men, men släpper fästingar. Stackarna..
Tack Pettersson för uppiggande
text och bilder!