Löfven tänker inte medverka

Årets Almedalsvecka verkar bli av, om inget oförutsett inträffar.

Stefan Löfven meddelar att han inte ämnar närvara under veckan med motiveringen att ”Människor kommer att dö..”

Nu gör sig statsministern till martyr, för han har som bekant inte närvarat de senaste två åren. Alla vet att Löfven inte klarar direktsända debatter och under Almedalsveckan tvingas han bevisa sitt tillkortakommande och verkliga jag. Inga inspelade tal där inte. Nu när han och partiet ökar sitt förtroende vill han inte rasera detta på bara en vecka.

DN

13 thoughts on “Löfven tänker inte medverka

  1. SÅ SYND !!! 🤨

    Varje gång han öppnar käften så får Sverigedemokraterna fler röster. 😁

    Detta har nu Socialdemokraterna förstått 😳 ( ja, de har naturligtvis fått hjälp att förstå, ) och därför vill de inte ha med SDs bästa valarbetare på Almedalsveckan.

    Ps. Hoppas han ändrar sig 👍

  2. det är tråkigt varför inte flyta den nånsans att granska cornaviruset och samtidigt sprida det till behövande. det vore ju för jävligt om löven inte lyckades kostnadsefektivisera dom gotlänska pensiomärena..det skulle kunna sänka hyreskostnaden på Gotland

  3. grebom5 – Sweden – Retired male with more than 25 years experience of overseas work, mostly in Africa and Asia but also Europe. Convinced that Islam is a dangerous religion present in our time but still using medieval ways of practising their religion.
    gamgubben skriver:

    Almedalsveckan ännu en av de många arrangemang som kostar mer än det smakar. Lägg ner den betalda semesterveckan för politiker och andra vilsekomna som är där bara för att synas. Ytterligare ett påhitt av Palme som har gått fel.

  4. En liten undran bara? Av vilken anledning ökar förtroendet
    för Stefan Löfven och hans parti? Dom är ju grovt ansvariga
    för att det saknas skyddsutrustning inte bara till folket utan
    även till den vårdpersonal som ska vistas bland dom sjuka,?

    Dom kör sitt eget race med öppna gränser trots att resten av
    Europa stängt ner sina.

    För i tiden sågs vi med beundran av andra länder, idag ses
    vi med förundran!

    • Vi ses med förakt, Annie Lööf, Margot Winberg har tidigare haft högst förtroende bland ministrarna i vår sk regering.
      Det är ett kvitto på att Svensken är dum i huvudet, obs gäller ej sd/afs anhängare.

  5. messkalle – In the wide world web I am a Swedish ant who retired more than twenty years as aviator. Happily married to a non military feminist believing she is the most beautiful and best for me.
    messkalle skriver:

    Jag Cer det komma. Det måste ställas in. Om hela Gotland skall räddas ifrån invasion är det nu.

KommenteraAvbryt svar