Från den Kinesiska provinsen Hubei,, där den nu välkända staden Wuhan ligger kommer dessa videosnuttar, som visar dagens ”meningsutbyte” mellan medborgare och polis!
Min kunskap i Kinesiska är mycket måttlig, så jag får inget riktigt grepp på vad missnöjet hos almenheten beror på. Men säkert något om polisens tillämpningar an ”karantäns-bestämmelser”,polisen blockerar vägarna eller dylikt!
Det verkar som upprördheten beror på att polis från ”grannprovinsen” Jiangxi, blockerat vägen vid gränsen mellan provinserna,
