"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
SKATTER & KLIMAT. Lorentz Tovatt är riksdagsledamot för Miljöpartiet, han menar tydligen att bränderna i Australien kan släckas med högre skatt i Sverige.
-Pettersson betalar gärna 15 öre för att hjälpa till men det har jag redan gjort många gånger om. Vart tar alla pengar vägen Lorentz? Dessutom har vi redan bland världens högsta skatter i Sverige, varför blir då klimatet varmare? Det borde vara svinkallt i hela världen om det hjälpte.
Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!
Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem.
Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.
En banan kostar 15 öre. Nu ska alla miljövänner i hela världen ha varsin banan och det ska svennebanan betala. Hur mycket ska din klass betala? Ingenting.
– Varför det?
Vi är alla miljöpartister
Är alla i mp idioter ?? Mp verkar ha en magnetisk dragkraft på allehanda idioter och andra med diverse psykiska defekter. Det är ju bra att de samlas på ett ställe men felet är att dom ingår i regeringen och ställer till med mycket skit. Man upphör aldrig att förvånas över deras vansinniga ideer och utspel. Det blir väldigt tydligt att spärren på 4 % är för låg. När ett så litet parti kan ställa till så mycket skada inser de flesta att spärren borde vara 10 %.
Vi skulle då bli av med alla små skitpartier på ett mycket enkelt sätt.
Vilken pajas men han är inte ensam i Sveriges eget pajas parti, frågan är hur man hatar klimatet.
Lorentz är bara en simpel sanningshatare som gömmer sig bakom floskel uttryck.
Gäller säkert bara som vanligt svenska arbetande skattebetalare, som riksdagsledamot så hittar säkert på ett sätt att få tillbaks sina 15 öre hundrafallt, som går till inköp av en Elbil som drivs av kolkraftverk i tyskland.
Sån j… hycklare de skäms inte för något längre.
Skicka de eldsläckande flygplanen som aldrig köptes in!!!!
Är det en dålig bortförklaring av skattehöjningen eller tror de själva på den bortförklaringen? Regeringen (och MP i synnerhet) är närmast som en sekt så jag blir inte förvånad om politikerna själva tror på den bortförklaringen…
Lorentz Tokhatt. Jag ska ge dig en liten påminnelse om vad som kunnat göra stor skillnad vad gäller planering, övning, materiel, effektivitet vid skarpt läge, ledning/stabsfunktion och utvärdering – vid stora, resurskrävande och samhällsfarliga bränder.
Nämligen att regeringen inte hade fegat ur när den förträffliga Aud Sjökvist la fram sin, av regeringen beställda, mycket välgjorda men också mycket kritiska utredning. Den gav svidande kritik mot ansvariga politiker och myndigheter, så den förpassades förstås som hyllvärmare någonstans.
I stället tillsattes en ny (och förhoppningsvis ”snällare”), utredning som efter moget övervägande kom fram till att det behöver tillsättas ett flertal nya utredningar………Man blir ju alldeles matt…! På så sätt klarar sig makten tills nästa brasa.
Lorentz Tovatt – jag törs inte skriva vad jag tycker – men nog borde det finnas någon lägsta kunskapsnivå även för en miljöpartist för att sitta i riksdagen.
50 års nedmontering av skolan visar sig ha avsedd effekt, ett dumt folk som låter sig luras att tro vad etablissemanget säger till dem.
Demokrati fungerar inte utan en objektivt neutral information till ett kunnigt och tänkande folk.
Politikerna har fått exakt det de vill ha, motsatsen till en fungerande demokrati, demokratur.
Helt ok, jag skickar 15 öre till Tovatt, så har jag gjort mitt.
En banan kostar 15 öre. Nu ska alla miljövänner i hela världen ha varsin banan och det ska svennebanan betala. Hur mycket ska din klass betala? Ingenting.
– Varför det?
Vi är alla miljöpartister
Det handlar inte om 15 öre. Det räcker nu. Vi betalar världens högsta skatter redan.
Sänk arvoden i Sveriges Riksdag! Halvera skiten.
Det sitter många dårar där ,ändra om, vi måste kräva en ändring.
Är alla i mp idioter ?? Mp verkar ha en magnetisk dragkraft på allehanda idioter och andra med diverse psykiska defekter. Det är ju bra att de samlas på ett ställe men felet är att dom ingår i regeringen och ställer till med mycket skit. Man upphör aldrig att förvånas över deras vansinniga ideer och utspel. Det blir väldigt tydligt att spärren på 4 % är för låg. När ett så litet parti kan ställa till så mycket skada inser de flesta att spärren borde vara 10 %.
Vi skulle då bli av med alla små skitpartier på ett mycket enkelt sätt.
Jag hade med nöje betalt 30 öre mer i skatt om bara MP försvann för gott ifrån Svensk politik…. till och med 50 öre.
Lorentz Tovatt är en av många i miljöpartiet, som tror att ”klimatalarmism” är vetenskap.
Vilken pajas men han är inte ensam i Sveriges eget pajas parti, frågan är hur man hatar klimatet.
Lorentz är bara en simpel sanningshatare som gömmer sig bakom floskel uttryck.
Gäller säkert bara som vanligt svenska arbetande skattebetalare, som riksdagsledamot så hittar säkert på ett sätt att få tillbaks sina 15 öre hundrafallt, som går till inköp av en Elbil som drivs av kolkraftverk i tyskland.
Sån j… hycklare de skäms inte för något längre.
Skicka de eldsläckande flygplanen som aldrig köptes in!!!!
Av en miljöpartist kan man inte förvänta sig annat än stupiditeter
Det borde finnas en 10 årig utbildning för regeringsmedlemmar.
Är det en dålig bortförklaring av skattehöjningen eller tror de själva på den bortförklaringen? Regeringen (och MP i synnerhet) är närmast som en sekt så jag blir inte förvånad om politikerna själva tror på den bortförklaringen…
Den sista dåren är inte född ännu.
200 miljöterrorister ska ställas inför rätta i Australien för anlagda bränder. Hur känner du inför det? Lorentz Tovatt!
Intressant!
Har dessa ”miljöterrorister” något gemensamt?
Sekt, religion, yrke, ursprung eller annat?
Eller är de bara parasiter i samhället?
Vi har ju mest bilbränder och sprängningar
i vårt land.
Bilbränderna blir säkert fler när ”de aktiva ”
kommer på att litiumjonbatterier inte går
att släcka ……….
Tänk på det med din telefon, padda
och PC m.fl..
Branden är ”självförsörjande ”!
Lorentz Tokhatt. Jag ska ge dig en liten påminnelse om vad som kunnat göra stor skillnad vad gäller planering, övning, materiel, effektivitet vid skarpt läge, ledning/stabsfunktion och utvärdering – vid stora, resurskrävande och samhällsfarliga bränder.
Nämligen att regeringen inte hade fegat ur när den förträffliga Aud Sjökvist la fram sin, av regeringen beställda, mycket välgjorda men också mycket kritiska utredning. Den gav svidande kritik mot ansvariga politiker och myndigheter, så den förpassades förstås som hyllvärmare någonstans.
I stället tillsattes en ny (och förhoppningsvis ”snällare”), utredning som efter moget övervägande kom fram till att det behöver tillsättas ett flertal nya utredningar………Man blir ju alldeles matt…! På så sätt klarar sig makten tills nästa brasa.
Det kanske vore väl värt en skattehöjning på 15 öre för att bli av med Miljöpartiet .
Tokfnatt borde han heta !
Eller Dåren.
Lorentz Tovatt – jag törs inte skriva vad jag tycker – men nog borde det finnas någon lägsta kunskapsnivå även för en miljöpartist för att sitta i riksdagen.
50 års nedmontering av skolan visar sig ha avsedd effekt, ett dumt folk som låter sig luras att tro vad etablissemanget säger till dem.
Demokrati fungerar inte utan en objektivt neutral information till ett kunnigt och tänkande folk.
Politikerna har fått exakt det de vill ha, motsatsen till en fungerande demokrati, demokratur.