-Pettersson nås av rapporter att jultomten har börjat dela ut julklappar i Malmö för att sedan arbeta sig norrut. Han hoppas att de elaka barnen inte har luftvärn. God Jul!

-Pettersson nås av rapporter att jultomten har börjat dela ut julklappar i Malmö för att sedan arbeta sig norrut. Han hoppas att de elaka barnen inte har luftvärn. God Jul!

Såg en tomtenisse i går med mobilen i högsta hugget.
Inga renar, inga klappar. Där gick han mol allena och sms.ade med kompisar antar jag.
Tiderna är förändrade.
God Jul och gott nytt år Pettersson. Och detsamma till er andra Sverigevänner som finns på bloggen
Samma till Dig ,Bosse och de dina! Vi påverkar ….
”Svensson-Svensson´s” granne Pettersson verkar vara en go snubbe.
God jul på er och gott nytt år vi får hoppas på en ’VIT’ jul och framtid.
julkalas Malmö -”Jalla jalla en jul för alla”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/julkalaset-for-ensamma-och-partyglada-vantas-locka-tusental
Jultomten skulle snabbt bli eliminerad och rånad i dagens Sverige om han rört sig i offentlig miljö och misstänkas ha något av värde i säcken. Landet har myndigheter, som lagt alla samhällsskyddande funktioner på hyllan och tycks numera stödja kriminella krafter och kostar ändå mer i skatt. Jag vet inte varför men vill inte ha det samhället i vilket fall.
Tack Peterson Fran still a havets kust
Ingen fara Pettersson, det var länge sedan det fanns luftvärn i Sverige. 😢
GOD JUL 🎅
God jul och gott nytt år Pettersson och alla Sverigevänner.
GOD GRÖT på dig, Pettersson och tack för att du finns !
Good jul Pettersson och alla SVERIGE VÄNNER.
SD och AFS får vi hoppas på
Good Jul
Ponnsan