Vem tar notan för paradpolitiken?

INRIKES. Priset för Centerpartiets blockbyte och plötsliga ideologisering, efter ungefär 100 år utan egentlig idépolitik, betalas inte av vad som brukar kallas västvärldens rikaste parti. Priset för paradpolitiken faller på staten, kommunerna, de ensamkommande, de arbetslösa och på oss alla. Identitetspolitiken går på springnota, skriver Johan Hakelius i Fokus, läs hela artikeln där. 

”…Konsekvenserna av gymnasielagen blir nu allt tydligare. De ensamkommande som fick specialtillstånd att stanna, har nu hamnat i nästa fas. Betygssättande lärare tvingas i praktiken axla ansvaret för om de ensamkommande — som har hunnit rota sig lite till tack vare gymnasielagen — ska få stanna eller ej. Många har inte klarat skolan bra. Har det gått hyfsat är det ändå svårt att få arbete. Det finns inga fungerande ordningar för att ta hand om konsekvenserna. I dagarna larmades det om att Migrationsverket kommer att säga upp de ensamkommandes boende i skiftet mellan januari och februari, när klimatet är som värst i Sverige, med tre dagars varsel. Då står gymnasielagens ”vinnare” utan bostäder.

Det händer att lagstiftning slår fel. Man kan inte förutse allt. Men det anmärkningsvärda i just det här fallet är att inget är oförutsett. Allt som sker nu varnades det för i detalj, redan när lagen skulle klubbas igenom. Inget kommer som en överraskning. Lagen i sig gick över gränsen för det acceptabla, rent juridiskt, påpekade Lagrådet. Ändå klubbades den igenom…”

Varför?

-Pettersson undrar också, sju partier är ansvariga för att det blivit som det blivit men de sju skyller på det åttonde…

Centerpartiet ägde en massa tidningar som de sålde i rätt tid, år 2005, nu är centerpartiet världens rikaste parti med c:a 1,5 miljarder i kassan, men de tar inte ansvar för sin politik. Som tur är kan pengar inte köpa röster och oturligt nog för C går det heller inte att köpa kloka politiker. Facit finns.

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

7 thoughts on “Vem tar notan för paradpolitiken?

  1. grebom5 – Sweden – Retired male with more than 25 years experience of overseas work, mostly in Africa and Asia but also Europe. Convinced that Islam is a dangerous religion present in our time but still using medieval ways of practising their religion.
    gamgubben skriver:

    Naturligtvis är det i första hand den hårt arbetande befolkningen som får bära bördan, utan tack från den härskande ”eliten”

  2. Jag bidrar åtminstone inte med någon medlemsavgift! När CUF föreslog att månggifte skulle bli lagligt, insåg jag varåt det barkade.
    Makt, makt, makt och en tydlig strategi att norpa åt sig Socialdemokraternas importerade väljare.
    Nu blev/blir det ju nödvändigt att importera fler.

  3. Nja instämmer inte helt i den bild som C fått genom sin misskötsel,utan dagens verkliga ledare. Stenbock var medlem i det dåtida Centerpartiet under ledning av Hedlund o.Fälldin. Duktiga politiker fanns i partiets,även i bakre leden.
    Gustav Jonnergård o.Larsson från Österlen.Den förste införde begreppet ”decentralisering” ,och Larsson medverkade till dagens moderna Lantbruk.
    Tyvärr stal de gröna kommunisterna delar av Jonnergårds visioner,och myntade i sitt namn miljöpolitiken ! Detta blev som vi nu vet,ett fiasko.
    Jonnergårds idé var inte,att städerna skulle bli en form av Biotoper utan,att landet skulle leva genom decentralisering av företag,över hela Sverige.

    ,

    • Thorsten ! Hur hjärntvättad är du ??? Hur mycket sprängningar , hur mycket skjutningar , hur många mord , hur många våldtäkter , hur många rån , hur många fattig pensionärer, hur många kommuner som går brakförlust ekonomisk krävs för att sådana som du ska vakna ??? En hel svensk generation har byggt upp våran välfärd . Och en ny håller på neutralisera den fullständigt !!! Jag skäms inför mina barn som ska ta över detta !!! Det finns en anledning till varför det är kaos och problem i många länder . Varför ska vi importera dessa problem till Sverige ????? Jag kan garantera att Polen , Tjeckien , Slovakien och Ungern kommer att vara framtidsländerna !!!!!

KommenteraAvbryt svar