Indonesisk man och hans hustru som genomgått ett så kallat ”desradikaliseringsprogram” utförde självmordsbombningen av en domkyrka på Filipinerna, i Januari 2019. 27 människor dödades och 77 skadades.
Det mordlystna muslimska paret , hade misslyckats i ett försök att ta sig till Syrien med sina barn, och efter att ha återvänt till Indonesien genomgick de ett desradikaliseringsprogram innan de släpptes. Men efter att de genomgått ett så kallat de-radikalisering program fick de ett återfall av den ”muhammedanska mordlystnaden” och utförde attentatet mot en kristen kyrka.

En gång hjärntvättad – alltid hjärntvättad!