Germany’s daily Bild reported that the assailant got into a dispute with a male passenger and stabbed him.
The man survived but is seriously injured. A policewoman who happened to be on the train confronted the attacker and was also hurt in the incident. The officer eventually fired her weapon to take down the assailant.
Full article:
http://m.dw.com/en/knife-attack-at-flensburg-train-station-in-northern-germany/a-44013292
P.S.
The identity of the attacker seems still unknown.

Nu på eftermiddagen rapporterar Krone att den vilde knivbeväpnade på tåget,var en 24-årig nigger från Eritrea,som sedan ett par år levde illegalt i NRW.Den delstat í Tyskland,som är full av sådant kriminellt pack,från jordens alla håll.
Niggern som angrep sin kompis under resan sköts till döds av en yngre kvinnlig polis,som råkade befinna sig i tåget.Även hon fick ”stickskador”, som knivskärning benämnes i Absurdistan.
När jag nu läst fakta i målet står klart,att de två var på väg till Norden för en semestervistelse all/inklusive !
http://imgl.krone.at/scaled/1716039/v3c2d75/630×356
När rubriken nu handlar om N-Tyskland finns det all anledning att rapportera hur Hamburg fr.o.m. idag,stängt av två (2) gatavsnitt i staden.
De två sträckorna som nu är förbjudna för Dieselfordon är i båda fallen några hundra meter långa. Nu har de samtidigt inrättat andra gator,dessa fordon kan fara som omväg mot målen.
I ena fallet flyttar man över trafiken på en mer än tre gånger så lång sträcka i samma typ av tätbebyggelse.
I andra fallet är det något liknande,med den skillnad att denna omväg är c:a fem gånger så lång som den tidigare.Man behöver endast ha arabisk skola,för att räkna ut hur utsläppen i stadsdelen ökar drastiskt,med denna ”miljöåtgärd” !
https://www.bz-berlin.de/data/uploads/2018/05/c000aaf5d7f_1527709515-704×396.jpg
På bild från BZ förs en berikare iväg på sin sista resa.
Flensburg har blivit ändhållplatsen för många kriminella islamska äventyrare.Sedan Danmark stängde gränsen samlas nu dessa längst upp i Tyskland.Här sitter de och väntar på en möjlighet,att smyga över den gröna gränsen,för sin fortsatta resa,mot lyckans land Absurdien.
Nu är deras chanser mycket små att lyckas,då Danmark har installerat alarm och ständigt har gränsskydd med hundar,under vägs.
Alltså missar IDIOTIEN många berikare av den sort som igår kom i bråk på tåget.Om det var niggrar eller halvsvarta nämnes inget i tysk press.