TERRORISM. Norges justitie- och invandringsminister Sylvi Listhaug, som företräder Fremskrittspartiet, avgår. Upprinnelsen till avgången är ett politiskt bråk som briserat i landet efter ett kritiserat Facebook-inlägg som Listhaug gjorde härom veckan.

I det skrev hon att socialdemokratiska Arbeiderpartiet (AP) prioriterar terrorister framför norska medborgare. Det har av många ansetts stötande, eftersom Anders Behring Breivik riktade sina terrordåd mot just AP.
I torsdags bad Listhaug om ursäkt i stortinget, och dagen innan hade statsminister Erna Solberg (Høyre) bett om förlåtelse å hela regeringens vägnar.
En misstroendeomröstning mot henne var planerad att äga rum i dag. Enligt källor till norska medier skulle ett misstroende mot henne ha kunnat få hela statsminister Erna Solbergs regering att avgå.
-Pettersson menar att det är en häxjakt på en invandringskritisk politiker som påminner om jakten på SD i Sverige. I Sverige diskuteras det bostäder, arbeten och bidrag åt terroristerna när det borde diskuteras hur vi får ut dom ur landet eller längden på deras fängelsestraff…
https://3.bp.blogspot.com/-3Z5SV4moKVo/WMmKrHM-t9I/AAAAAAAAQTY/gxugxcM2RAoqKMKST1LqzdSAOcTb4gxQACLcB/s1600/how-to-identify-racist.jpg
Skulle den kritiken mot AP betyda samma sak, som att hon vill att någon avrättas? Nonsens! Jag är rädd för att demokratin tappar mark om den förs i den andan. Låt mördare och terrorister stå för sina dåd och klistra dem inte på andra i politiska syften. Terrorismen måste tas på allvar och den debatten har inte råd med moralistiskt käbbel. Kavla upp ärmarna och ta itu med skiten, annars får vi ångra oss i evigheter.
Sylvi Listhaug. Jag kommer att sakna dig. Du var som en välbehövlig vitamininjektion i det förlamande PK-samhället. Tack.
Och varför riktade A Breivik sina terrordåd just mot AP??
Fordi AP, SV, MDG, KRF, V og R representerer Marxismen og kommunismen i Norge, ikke befolkningen.
Sylvi er nå mer enn noen gang folkets heltinne og vil bli sterkere politisk av denne Marxistiske galskapen. Det koker nå i Norske hjerter og det kommer ikke til å være lett å være APe i dette landet.
Tack för din kommentar!