En historisk uppgift – tack LO

FACKLIGT. Vi har gjort det förut. Nu gör vi det igen. Valet 2018 handlar om trygghet för vanligt folk. Dela filmen med alla du känner, säger LO och det är bara att hålla med. 

-Pettersson får nästan gåshud. LO har producerat en valfilm med enbart arbetande etniska svenskar och budskapet är perfekt – Valet handlar om trygghet för vanligt folk. Tack LO.

59 thoughts on “En historisk uppgift – tack LO

  1. Z ustępów zdrowia tymczasem za to podoła szybko się przesuwać pośrodku antagonistami, D.Va siedzi w masywnym mechu umeblowanym w silniki potrafiące prędko przejść nieco metrów, zaś w razie zejścia skończonego pancerza opróżnia się spośród utwór, iżby za sprawą kilkadziesiąt chwil czekać na możliwość zawezwania kolejnego… Szykiem nadrabia jednak całe odrzuty które wolno wycofać „pospolitej drużynowej kanonady”. W Uncharted 4 stosunki pośrodku kreacjami są wybitnie grunt.Kumple blisko stole. Bogactwo kołem się nęka i wielokrotnie przez nieobecność przysłowiowego fryca kipnie krajowy dopieszczony zuch. W każdej z tych grup jest po kilku championów ciężko różniących się od siebie wyglądem a ileś skromniej umiejętnościami. Nader mocno rozstać się spośród ulubionymi zabawami azali jakościami i notorycznie potrzebujemy, aby dodatkowy części były przelane w bezgraniczność. Dwa pierwsze danie napady są całkiem dotkliwe, a otrzymuje się wewnątrz nie jednorazowego premii. Przy blog gryphon

    bitwy jest dozwolone wypełnić mnogość zagadnień subsydialnych, na które gracz natyka się niemalże wzdłuż i wszerz. Absencja równowagi emocjonalnej przypuszczalnie uczynić aż do masochistycznych żyłki a zadawania sobie obrażeń, azaliż nawet zawału serduszka. W istocie – przetrzymać, skoro czwartą część przygód Nathana Drake’a bardziej się przeżywa niż wprost przeciwnie w nią rozrywka.Na te odczucia tworzy się przede całkowitym przygoda przedstawiona za sprawą Pieseczki. The Division całkiem statystycznie agregowałoby do tej pory ilość wyzwań. Aż do wszelkiej gromadzie

  2. Det enda LO med deras gud, den värdelösa svetsarlärlingen är ute efter, är att fylla dumma och naiva svenskar med lögner och få dem att tro på deras lika lögnaktiga floskler. Allt i syfte på att själv leva som prinsar på arbetarnas pengar.

  3. Hur kan detta lo kunna försöka manipolera svenska folket så. Eller lever lo-pamparna med sina skyhöga fackförenings löner inom en egen mur?

    Sen kan jag inte förstå hur de kan suga ut dessa rent för stora fack avg. Emedan unionen jättel åga.
    Ett asyl ärende behöver inte ta mer än högst två månder och då skall det gälla stanna eller ut.

    En pension skall inte vara mindre än 18 000 kr i månden och uppräknas som minstrans ersättningar varje år.

    Svensk född fattigpensionär bestulen av staten

  4. Jultomten Karl-Petter Thorwaldsson LO satsar 30 miljoner kronor av medlemmarnas pengar på att vinna valet 2018 åt Stefan Löven (S).

    https://2.bp.blogspot.com/-wssG2DcMrso/WjporEB-B4I/AAAAAAAAGp0/et7wcQ3ZWas2U3AYf3cLxuPHXzXBAh6EQCLcBGAs/s640/God%2Bjul%2Blow.jpg

    Från Jeanders bildblogg

    Resterande 70 miljoner kr (av budgeten på c:a 100 miljoner kr) satsar väl sossarna själva … eller snarare skattebetalarna får bidra med en stor del eftersom sossarna använder massor av pengarna från det årliga partistödet staten betalar ut till dem.

    Och i slutändan blir det så här …

    http://2.bp.blogspot.com/-L2Vi3bcrkeU/VAwfrCNysDI/AAAAAAAABu4/jXOk6HfnNNg/s1600/s.png

  5. Blir lite som i Indien då, där överkasten ligger på sängarna…
    Alltså rösta på sossarna så du uppfyller parollen ’Arbeta i ditt anletes svett och dö i förtid’. Om du är svensk.

  6. De som jobbar och betalar skatt är bleka svenskar. LO letade nog efter en somalier som jobbar, men lyckades inte.

    De tidiga socialisterna kämpade för arbetarklassen och kallade föraktfullt de ickearbetande befolkningslagren, bl.a. tiggare, lösdrivare och positivhalare, för ”trasproletariatet”. Det är detta vi nu importerar i stor skala, med benägen hjälp från S och LO.

  7. Snackade idag med en bekant som säljer tidningar, och han visade
    hur många returer bland kvällstidningarna som skulle återlämnas,
    han sa att returerna är snart lika många som dom exemplar dom får.
    Det verkar som om folket börjar att vakna och väljer bort lögnblaskor,
    ja man jävlas inte hur länge som helst med kunder utan att det får
    följdverkningar.

    Hur var det nu dom sade förr ”Att sådant läder ska sådan smörja ha”

    • Tony :
      Jag misstänker att många av de som tidigare köpte blaskorna , nu inte längre har råd.
      Importen gör fattigsvensken ännu mer fattig och landet är farligt.

      • Nej det märks att jag inte köpt tidningar på många år
        har för mig att sist jag köpte en kvällstidning kostade
        den visst 12 kronor idag enligt handlaren kostar dom
        22 kr.

    • Nästa steg är att propagandatidningar som Aftonbladet blir fullt ut skattefinansierade.

      Att lägga ned en ”S” märkt tidning som ingen läser är inte att tänka på.

  8. Nu ska Moderaterna fortsätta på SD s väg att strama till invandringen, man lotsas att inte dom själva har andel i att det ser ut som det gör, men dom är precis lika skyldiga som Sossarna och resten av sju klövern.
    Landsförrädaren är det värsta skadedjur som landet drabbats av sen
    pesten drog fram , tyvärr kommer nog en del gå på Moderaternas lotsas sagor om att det är någon annan som är skyldig, men det är ju bara att tänka tillbaks fyra år för att se vem som regerade då, men vi andra ska påminna dem varje gång dom öppnar munnen.

  9. Det är det som är problemet, när ”Kaka-söker-maka-syndromet” råder. ”Anden är villig, men köttet är svagt”. Det är socialdemokratin och LO i ett nötskal, och deras stora dilemma.

  10. Tack LO, för att ni sponsrar politiker som kommer med sådana här förslag som förbättrar för det hårt arbetande folket….

    Socialdemokraten och socialminister Annika Strandhäll, har lett pensionsgruppen som har kommit fram till detta.

    Lägsta åldern när det gäller allmän pension höjs:

    – År 2020 höjs åldern från 61 till 62 år
    – År 2023 höjs åldern från 62 till 63 år
    – År 2026 höjs åldern från 63 till 64 år

    Åldern när det gäller garantipension höjs:

    – År 2023 från 65 till 66 år
    – År 2026 från 66 till riktåldern (knuten till medellivslängdsökningen)

    Nya siffror från SCB visar att dagens pensionärer i snitt bara får ut knappt 49 procent, mindre än hälften, av sin slutlön i allmän pension.

    Lägger man till både tjänstepension och privat pensionssparande är snittet runt 64 procent. Prognoser visar dessutom att ersättningsnivåerna kommer att bli ännu lägre för framtidens pensionärer.

  11. Apropå vad som händer i Sverige………………….

    Den halva av befolkningen med lägst inkomst hade 2016 cirka 29 procent av den totala disponibla inkomsten i Sverige. Det är en minskning jämfört med 2005 då andelen var 32 procent.

    Samtidigt ökade andelen för decil 10 (den tiondel av befolkningen med högst inkomst) från 24 till 27 procent. Det innebär att decil 10 har nästan lika stor andel av den totala disponibla inkomsten som den halva av befolkningen med lägst inkomst.

    Utrikes födda har en lägre ekonomisk standard än personer födda i Sverige. År 2016 hade de utrikes födda en ekonomisk standard som motsvarade 77 procent av den ekonomiska standarden för personer födda i Sverige.

    År 2005 låg denna andel på 82 procent, det vill säga skillnaderna mellan utrikes och inrikes födda personer var större 2016 än 2005.

    http://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/hushallens-ekonomi/inkomster-och-inkomstfordelning/inkomster-och-skatter/pong/statistiknyhet/slutliga-inkomster-och-skatter-2016/

  12. Jag instämmer med Pettersson, tack LO.
    Nu har ni visat på film och det är dokumenterat hur ”vanligt folk” ser ut

  13. Först propagerar man för invandring från länder med väsensskilda värdegrunder, vilket lett till en brottslighet som aldrig tidigare skådats i Sverige.

    Nu propagerar man för ett tryggare Sverige (!)

    Man kan inte öka tryggheten och samtidigt ha massinvandring.

    Hål i huvudet

  14. ”Vi har gjort det förut” menar de kanske massmord under kommuniststyren som i forna Sovjetunionen under Stalin/Lenin, i Kambodja under Pol Pot, i Kina under Mao m.fl.

    Om man skulle byta ut den röda, blodbesudlade flaggan, mot den svenska vore det ett fint klipp av ett Sverige som ”Vi ska ha tillbaka”…Obs utan kommunister och parasiter (oj nu upprepade jag mig) i LO…

  15. Hur många blattar, som arbetade, hann ni räkna i sossarnas film?
    Jaså, inte någon? Nä, dom behöver inte jobba. Vi svenska skattebetalare är av regeringen utsedda för att förse dem med allt de behöver.
    Allt utom ett,jobb.

  16. Det är väl fint att en 80 årig kvinna inte kan gå ner i soprummet utan att riskera att bli ihjälslagen av invällar djävul från Afghanistan. LO finansierar sossepartiet som tillåter att såda odjur kommer in i vårt land utan att vi vet vilken dåre det är. Eller att 5 st är dödade och ett stort antal är påkörda och skadade för resten av livet, av en fd ryssgalning. Fina gamla arbetarpartiet tillåter detta att hända och LO finansierar det. Fint av LO att fortsätta supporta världens avfall , dessutom med svenska arbetares pengar

  17. Som Svensk skattebetalare Är du skyldig att försörja en stor mängd Svarta
    människor från Afrika O Muslimer från mellan östern Tack vare /klövern….

  18. Fake news från högkvarteret S. Visar ett Sverige från den tid S ännu hade ett mål vilket sedermera byttes mot utopin om mångkultur.

  19. Konstigt bara vita svenskar ingen mångfald. Inte en neger eller Zigge eller arab så långt ögat når. Hyckleri på högsta nivå. Men tyvärr är det många som går på denna falska bild av ett land i fritt fall.

  20. Fast att jag har en behaglig temperatur där jag sitter och skriver så fryser jag när jag tittar på LO- filmen.
    Är det ett försök till satir från nomenklaturan, eller är det hur de tänker…….svenskar skall jobba men för vilka ?
    Sverige ser inte ut som filmen visar, Sverige ser mycket mer ut så här……….
    https://www.youtube.com/watch?v=vx-lRV3p3PY
    Sverige har haft det här skrämmande landet som modell …….sedan ”ANC” tog över, nu är det här och mycket värre i verkligheten.

  21. Filmen ger intrycket av att LO hyrt in en massa statister som försöker skådespela scener som inte finns längre ute i dagens verkliga liv i Sverige.

    Den här gamla valfilmen från 1985 visar mycket bättre hur de Rödgröna och Alliansen med sina mångåriga vanstyren lyckats förvandla Sverige till det elände som vi har idag.

    Varför ska vi bry oss om varandra?

    [youtube https://www.youtube.com/watch?v=Uza0ElZhTBQ&w=560&h=315%5D

    Nedan en valfilmsatir 2014 om Socialdemokraterna.
    Socialdemokraterna vill backa oss in i framtiden. Det är ”Industrikansler” och andra fyndiga ord. Man har glömt att jobb skapas av ett gott företagsklimat. Inte av chockartade skattehöjningar.

    [youtube https://www.youtube.com/watch?v=26tjBB93FZA&w=560&h=315%5D

  22. ”Das Reichsministerium für Volksaufklärung und Propaganda i Tredje Riket” kunde inte ha gjort det bättre.
    Mästaren själv, Joseph Göbbels skulle jubla om han hade varit vid liv och sett denna propagandafilm.
    Där ligger Leni Riefenstahl verkligen i lä, hoppla LO & Co.

  23. LO drömmer sig tillbaka, den tiden är förbi.
    Nu gäller våldtäkter, rån, bränder och dagliga ihjälskjutningar.
    Jag skulle också vilja ha den tiden tillbaka.

  24. Sossarna predikar ofta mantrat ”den Svenska Modellen” och Välfärden??

    Vilken Svensk modell är det dom beskriver? Är det att plocka in hela släkten från andra sidan jorden , som ska leva av vad andra producerar?
    Och vems välfärd är det dom snackar om? kan det vara fattigpensionärerna som knappt kan äta sig mätta på dom usla nådepengar Staten delar ut och också drar ner på, eller är det helt enkelt höjdarnas egna förmåner som lyfts fram där man kan pensionera sig i 50 års åldern samtidigt som vanliga jobbare ska jobba tills dom stupar??

    Det finns hur många frågor som helst att ställa till politikerna, men
    med den menlösa media vi har blir inga frågor ställda av dem som
    ska hålla efter makthavarna. Det är tydligen lättare att bevaka folket.

  25. LO:s propagandafilm slår tredje rikets värsta propagandafilmer med hästlängder.
    Det är skrämmande hur de undervärderar svenska folket, det finns väl ingen som tror att filmens innehåll har att göra med den verklighet som finns idag, filmen kunde ha hört hemma på 60- talet men inte 2018, med det kaos som socialdemokraterna har skapat.

    • ”Die Fahne hoch! Die Reihen fest geschlossen!
      LO marschiert mit ruhig festem Schritt.”

      Liten ändring av fanorna behövs bara, lägg till en vit cirkel i mitten och ett kors med hakar på, så blir allt helt perfekt!

      Oja, NSDAP var ett socialistiskt parti, det med – och med ungefär samma budskap.

      Enda skillnaden var att det paritet var för nationalism, inte globalism som våra bindgalna sossar.

      • Globalist Socialistiska Svenska Arbetar Partiet, GSSAP.

        Ett folk, ett land och en ledare – Stefan Löfven!

        Och ett parti, som bestämmer allt och finns överallt för att övervaka allting.

        Enda skillnaden är att det är vi Svenskar som kommer att utrotas så småningom.

        Samma vansinne, fast tvärt om på något sätt…

  26. Intressant att det inte finns med en enda mörkhyad person i LO´s film. Hur står det till med mångfalden LO?

    • Har du även noterat samma sak i kretsen runt vårt kungahus?

      Helt vitt omkring dessa personer fortfarande.

      • Kungens systers man gjorde ett försök med en mörkhyad. Det slutade med rån, minns inte vad det var mer som hände.

        Av skadan blir man vis, heter det!

      • Joy :
        Det blev största möjliga tystnad när man inte fann juvele
        rna i slussens vatten.
        Vilken praktskandal modell större som har krympt till försvunnen, kan inte längre finna de artiklar som då producerades.

      • Gruvmor :
        Tack för artikeln jag var nog för upprörd för att söka på ett vettigt sätt.
        Dock kan jag inte förstå varför vi i Sverige accepterar dessa gangsters…………var finns han nu är han fortfarande kvar i Sverige, vet du Tosse ?

        Äcklig historia från början..och slutet har vi inte sett antar jag.

  27. Sverige för 40 år sen och LO har inte hängt med i utvecklingen. Filmen borde heta ”Tillbaka till framtiden” .

  28. Var är de kriminella förortsgängen, morden och de dagliga skjutningarna, bilbränderna, gruppvåldtäkterna, åldringsrånen, knivattackerna? Var är de slöjbeklädda kvinnorna som inte arbetar utan lever på bidrag i hela sitt liv?

    LO visar upp ett drömland helt utan invandrare! Ja tack, vi vill ha tillbaks vårt invandrarfria land.

  29. Nu väntar jag på att någon utan rosa glasögon går en parodi på denna son man gjorde med Arlas ”Välkommen till Landet Ekomjölk”.

  30. Vilket hemskt hyckleri av sossarnas ”valarbetare LO”.
    En röst på något av sjuklöverns partier är en röst på fortsatt nedmontering av Svensk välfärd, Svenskt förfall av vård, skola och omsorg, pensionärernas fattigdom och existensminimum samtidigt som flyktinginvällare får Sverige All Inclusive, vi skattebetalare får fortsätta att betala för eländet som vi inte kan påverka pga sjuklöverns lögner

  31. Fackliga småpåvar och feta HYCKLARE!! De som är med i facket borde vakna och kräva att fackförbunden respekterar demokratiska spelregler, många medlemmar sympatiserar med SD men förbunden diskriminerar dessa medlemmar!
    FACKLIGA SMÅPÅVAR borde aldrig få sitta längre än 10 år på sina fackliga positioner därefter ska de UUUUUT och nytt friskt blod in!

  32. Enligt SCB har de flesta nyanlända idag bara några få års skolgång bakom sig. Inom SFI, Svenska för invandrare, tar vi också emot analfabeter.

    Statistik från Skolverket visar att endast sex av tio klarar av SFI på ett år.

    Vad hände med ”välutbildade akademiker och yrkesmän som är eftertraktade på arbetsmarknaden?”

    Och ”trygghet” sen… klanstyre och våldshistoria…

  33. Ni tillhör den grupp i samhället som har mycket på ert samvete
    Invandringen och allt vad den ställt till med, terrorattentat & dyl.
    Att facket spelat ut sin roll som maffia har väl dom flesta redan
    Märkt.
    Stackars lurade fackmedlemmar som betalar in varje månad
    Sen super fackpamparna upp pengarna på sina konferenser.
    Vadå trygghet ?

Kommentera