Regeringen vill stoppa bilmålvakterna: ”Oacceptabel utveckling”

BROTTSLIGHET. Regeringen tillsätter en utredning för att minska antalet så kallade bilmålvakter, rapporterar TV4 Nyheterna.

– Det handlar bland annat om att ge polisen och Kronofogden bättre verktyg att till exempel kunna beslagta fordon, säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S).

Systemet med bilmålvakter går ut på att en person utan tillgångar står som ägare till en bil som någon annan kör. Avgifter som parkeringsböter betalas inte utan skulderna läggs på hög hos Kronofogden.

Sveriges tio värsta bilmålvakter tillsammans nästan 15.000 fordon och är skyldiga staten 200 miljoner kronor.

-Pettersson undrar om verkligen regeringen, den nuvarande och den förra vill stoppa problemet. Det har tillsats utredningar och stiftas lagar förr utan att det hänt något.

Ett förslag:

  • Den som har skulder hos kronofogden får äga och registrera högst en bil om han behöver den för att arbeta. Annars ingen.
  • Sätt en kamera i varje polisbil som läser av registreringsskyltar automatiskt och talar om för poliserna om det är något fuffens med bilen eller ägaren. Är det inte ägaren som kör ta in och kolla upp föraren.

Prova det i Malmö, infrastrukturminister  Thomas Eneroth (S). Det behövs ingen ny utredning…

Pettersson mejlade kronofogden i april 2017 och bad om samma sak som de ”seriösa” medierna gör, men fick ett litet annorlunda svar på de tio personer som har högst skuld avseende felparkeringsavgift hos Kronofogden.

Det verkar inte som de heter Man som PK-mederna skriver utan de som hotar hela vårt samhälle heter Ibraahim, Mohammed, Hossein, Ahmed osv. det vill säga de har samma namn som de som skjuter och våldtar…

Listan avser namn, bostadsort, antal mål och totala skulden hos Kronofogden.

  1. Sahib, Ibrahim Jalil Hamid, Malmö. 42.280 – 56.094.645 kronor
  2. Almayyahi, Mohammed, Abdulhafedh Badr, Malmö. 11.408 – 15.157.850 kronor
  3. Wandi, Majid Hossein Mohammad, Eksjö. 10.848 – 14.311.550 kronor
  4. Abdulaziz, Adnan Ahmed, Malmö. 10.706 – 14.310.050 kronor
  5. Stenberg, Hasse, Göteborg. 11.185 – 13.774.245 kronor.
  6. Rahim, Thoalfekar Alaa, Utvandrad. 10.176 –13.427.305 kronor
  7. Hakulinen, Eero Andreas, dödsbo, Göteborg. 7 611 – 9.417.800 kronor
  8. Kourdieh, Mustafa Ismail, Malmö. 6.639 – 8.750.768 kronor
  9. Mohammed, Fares, Malmö. 5.419 – 7.183.925 kronor
  10. Al-Shaikhli, Jamal Abbas Shihab, Okänd. 4.657 – 6.185.280 kronor. 

Nu hävdar journalisterna med hänvisning till sina egna gummiartade publicitetsregler att man noga ska överväga konsekvenserna av en namnpublicering eftersom den kan skada människor.

Dom (journalisterna) och vi på fria medier ska avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges.

Vad tycker ni om att vi publicerar namnen? Är det ett allmänintresse att få veta att det är ”nysvenska entreprenörer” som plundrar vårt land och förstör tilliten bland människor?

25 thoughts on “Regeringen vill stoppa bilmålvakterna: ”Oacceptabel utveckling”

  1. Är ”myndigheterna” som ska handha ekonomisk och säkerhetsmässig rättvisa i vårt fosterland redan islamiserade?

    Har dessa ”myndigheter” redan konverterat till islam eller har personalen bytts ut mot ”ensamkommande flyktingbarn”?

    Har dessa ”myndigheter” fått direktiv från vår regering att inte agera mot dessa ”ekonomer” i vårt fosterland?

    Ingår dessa ”ekonomer” i den blivande (eller nuvarande) mekteliten i
    den (islam)-invaderande sekten? (jämför Södertäljes utveckling!)

    Är detta bara en ”hidden agreement” med Saudi Arabien om att islamisera Sverige?

    Alla dessa ”små” händelser i landet sammafaller!
    Alla dessa ”små” incidenter i landet sammanfaller!
    Alla dessa ”små” övergrepp i landet sammanfaller!
    Alla dessa ”små” bomber i landet sammanfaller!
    Alla dessa ”små” mord i landet sammanfaller!
    Alla dessa ”små” angrepp på poliser i landet sammanfaller!
    M.fl. – m.fl.!

    Är det tillfälligheter – organiserat – planerat – eller BEORDRAT
    av vår regering?

    SÄPO, försvaret, hemvärnet m.fl. kunde ha rensat,
    om regeringen hade proklamerat undantagstillstånd
    ( som jag har skrivit om sedan ca ett år tillbaks – med viss rädsla för att
    SÄPO skulle söka upp mig!)

    Våra ”myndigheter” kunde ha identifierat alla invällande islam-soldater,
    eller som de kallas; ”ensamkommande flyktingbarn”!
    Situationen hade då varit en helt annan om de varit identifierade!

    Är det av rädsla för de aktiviteter jag föreslagit med (inte Medborgargarden, förstås utan ”Grannsamverkan”) som aktiverat regeringen nu?

    Vårt fosterland börjar bli som en gräsmatta med kvickrot – ”Grannsamverkan” kopplar ”rottrådar” och förenar hela gräsmattan.
    Det syns inte ovanpå gräsmattan – ännu- för den är ännu grön!

    Hur högt kommer priset att bli för att bryta kontraktet om att islamisera vårt fosterland?

    Funderingar från ”age”.

    • Bara faktum att man kallar män för ensamkommande barn är tillräckligt för att förstå att myndigheterna blundar, sen att det finns inslag av infiltration är också konstaterad… Vid partierna, regeringen och myndigheterna som underlättar invasionen och brottslighet..

  2. Pettersson, hur kan vi göra så regeringen förstår att vi måste få veta namnet. Måste vi vänta tills nästa regeringen som kommer att tillåta tabu belagda ämne diskuteras?
    Faktum är att det måste göra ännu mer,följer man inte svensk lag skall man inte kunna bo i Sverige… De får leva i något land där moral inte står högt i kurs eller lagarna är av religiösa karaktär…..

  3. Kan lägga till att numro 5 på listan (den enda med svenskt namn) vet jag vem det är då min bror råkade köpa en bil av den skojaren.
    Det är en tvättäkta zigenare. Så vet alla det.
    Även ziggisar kan ha svenskklingande namn

  4. Nu igen? Hur många år har vi inte hört att det är oacceptabelt men det görs ändå ingenting. Likadant kommer det att bli framöver om dessa ärthjärnor.får hållas.

  5. Dom skall utreda det en gång till.
    Lövén vill inte att de tar bilarna i beslag.
    Bara skrotpremien är värd en förmögenhet.

  6. Transportstyrelsen? Gör de ff ”avsteg” eller råder det sekretess mellan myndigheterna?1. Med detta menar jag, det borde blinka rött om en person äger flera hundra bilar och med obetalda böter. 2. Är bilarna försäkrade? 3. Bolag? 4. Försäkringsmottagare/inbetalt från konto nr?
    5.Bilprovningen bör få en lista på alla dessa målvaktsbilar och meddela kronofogden/ polisen när de bokat tid för besiktning och var. Verkar som myndigheter enbart sköter sitt och bortser att meddela annan berörd myndighet. Är det verkligen svårare än så?

  7. Jaha, nu vill man stoppa detta som pågått i åratal.
    Det hade ju varit en barnlek att ha gjort tidigare, beslagta bilarna sälj på exekutiv auktion och pengarna till gränsskydd och skolan t.ex.

    • Det enda rätta är att bestraffa dom med C:a 30 års fängelse.
      Jag tror att man undrar om det är värt 30 år att stå för 1500 bilar som man inte använder själv.

  8. Tillsätter en utredning, som vanligt det låter stort när dom säger något. Men vilka ska utreda detta då, är det politiskt tillsatta vänsterfolk med IQ guldfisk igen. Hur mycket blir denna utredning att kosta innan allt rinner ut i sanden igen ? Eller är det ett spel för gallerian inför valåret ?
    Håller med Petterssons förslag, då behövs ingen meningslös och dyr utredning

    • Vi kan vinna över drägget, om vi spelar bra, och på rätt sätt! Men då kan vi inte lämna öppet mål, när de har vapen, granater, bomber och förarlösa bilar i vägen. Genom utredningar, kommer vi ingen vart. Få bort skiten ur motsåndarmålet. Och främst de kriminella bodyguardsen, så kan frihetens, trygghetens och ljusets puck gliiiiida iiiin iii måååål!

  9. När modet inte finns saknas också lösningarna, tillsätt en utredning. Fy för den lede.
    Hur vore det vid varje trafikkontroll kontrollera ägare till fordonet, är det en målvakt, lägg beslag på fordonet där och då.
    Alla felparkerade fordon skall klampas och föras bort om inte avgift erlägges inom X timmar. Är ägaren målvakt, beslagtaget fordon säljs.

  10. Nästa steg blir kanske att undersöka bokföringen i ”Södertäljenätverkets”
    centralbank, ”Plastkassen”?
    Banksystemet har varit i gång sedan alla ”Balkanflyktingarna” vällde in i Södertälje.

    Banksystemet har visat sig mycket lönsamt.
    Alla vita stenslott runt om i Södertälje, med svarta, nya BMW på den marmorbelagda garageinfarten och lejonen på grindstolparna vittnar om systemets ekonomiska fördelar!

    Det har visserligen dragit med sig ett visst ”svinn”. Några ”ekonomer” sitter i låsta kontor, eller som det egentligen heter, fängelser för många år framåt.
    Södertäljenätverket verkar dock inte ha tagit nämnvärd skada av detta ”svinn”. Nätverket har full kapacitet i alla fall och affärerna blomstrar.

    Malmö börjar likna Södertälje nu. Det kommer att bli ett ekonomiskt uppsving för staden. Dock kan nog såväl skattemyndighet som kronofogde och polis frigöra en stor del av personalen p.g.a. arbetsbrist.
    Det nya ”Malmönätverket” kommer att sköta hela staden, liksom i Södertälje.

    Grattis Malmö!
    Ni har väl fått det ni röstade för?

    ??? De 87% som röstade för den här utvecklingen är väl kanske inte kapabla att läsa en så komplicerad text som denna?
    Så buskapet når nog inte de avsedda mottagarna?

    Högst fem, korta ord i varje mening brukar vara övre gränsen för förståelse i den kategorin!

    (var går gränsen mellan ”god ton” och sanning? Är denna text OK?)

  11. Även Svenskar är målvakter, men då menar jag ishockeymålvakter, gratis alla PK, som lydigt betalar p-avgifter, skatt o försäkring, inklusive undertecknad

  12. Lättaste lösningen.Transportera bort den felparkerade bilen. Vill de ha tillbaka bilen, då är det bara att betala böterna som är hänförliga till den bilen. Kommer ingen och hämtar bilen är det bara för kronkalle att sälja bilen.

  13. Man kan ställa sig frågan varför beslagtar inte kronofogden bilarna hos dom som är skyldiga pengar det måste väl finnas möjligheter till det , till det behövs det väl ingen utredning eller ska det tillsättas en ny myndighet med en avdankad politiker som generaldirektör för att lösa det problemet . Och det här med kameror som avläser reg skyltarna så har ju den tekniken funnits i många länder som tex England , dom avläser så att dom kan se om bilen är skattad ,försäkrad eller obesiktigad samt om fordonet ägs av kriminella individer . Men med den uppvisade flathet och kunskapsbrist som våra politiker uppvisar så blir det nog som vanligt ingenting gjort .

    • Märkligt att dom inte gör det. Enligt lag skulle väl kronofogden ha rätt att beslagta det mesta som en person med obetalda skulder har i sin ägo. Ett papper bara och plötsligt skulle de alla tusentals bilarna vara statens egendom. Fast det skulle väl ses som rasism om en avsevärd del av landets invandrare plötsligt förlorade sin bil…

  14. Detta har ju varit känt i åratal och att det är blattar är ju klart som korvspad. Hade det varit svenskar hade det stoppats för länge sen.

  15. Jättebra att du tog upp det här på bloggen för någon vecka sen- det fick genomslag in i regeringskansliet! Sen kanske det inte räcker med bara en ”utredning” men vem vet..,,?

Lämna ett svar till gamgubbenAvbryt svar