11 thoughts on “Kom inte tomten i år

  1. Joorå, nog kom tomten i år också. I form av gnällspiken själv, som brukligt är. Får väl se hur det blir nästa gång, om man blir censurerad eller nå´t.

  2. Tomtens renar hade förr fritt i luften.
    Men med dagens alla dessa vindsnurror så är inte renarna
    uppdaterade på vart samtliga står.
    Inte ens med införskaffandet av GPS hjälper.

  3. Sedan flera år tillbaks subventioneras inte vindkraften.
    Det uppger min källa. Ngn kollade på nätet och uppgiften verkade stämma.
    Gott Slut!
    T

    • Må så vara Tomas,
      men vi har mååånga ”snurror” som redan står här och där och ”skyltar” ………….
      Var nog en av dessa som tomten fastnat i !!!!!!!!!!

      • Hej Realist!

        Jag är positiv till vindkraft men skriver inte att den är problemfri.

        Vi får be Flygvapnet att bjuda in Rudolf med röda mulen och Tomtefar på en kurs i marknära högfartsnavigering. Då fastnar han inte nästa Jul.

        Kanske måste Petterssons läsare skramla till en Julklapp till Tomtefar. En radar till släden.

        Gott Nytt år på Er alla.

        Tomas.

KommenteraAvbryt svar