16 thoughts on “Erdogan visar att han kan räkna till fyra

    • The gesture is identical to a gesture for the number four, and is made by raising four fingers of either hand (preferably the right hand) and folding the thumb.
      Egyptian and non-Egyptian politicians, mostly supportive of the Muslim Brotherhood, are regularly seen making the Rabia gesture, which is identical to one common gesture for the number four. Among these politicians is Turkish President Recep Tayyip Erdogan

  1. Kan det vara så att det är ett sax-påse-sten-liknande spel om vem som ska vara ”stora sked” respektive ”lilla sked”? Det verkar som om Erdoğan drog nitlotten denna gång och får ”bresa”. 😉

  2. Någon förutom 7 klöverns anhängare som tror att hycklande och hånflinande Magdalena Anderssons uttalande betyder någonting eller får någon effekt i verkligheten ?
    Märks att det snart är val och detta är naturligtvis bara falskt röstfiske som tyvärr allt för många naiva svenskar går på.

    • Vilket svammel de håller på med. De laddar för valrörelsen. Och dessutom skyller på de som godtrogen ljugit och kanske kastat några kristna över bord, för att komma till Sverige. Hon borde säga att de vi lurade hit, har vi försatt i en märklig situation när vi ber dem söka sig någon annan stans.

      Humanitär stormakt? Våra politiker blir bara mer och mer ruttna!

  3. grebom5 – Sweden – Retired male with more than 25 years experience of overseas work, mostly in Africa and Asia but also Europe. Convinced that Islam is a dangerous religion present in our time but still using medieval ways of practising their religion.
    gamgubben skriver:

    Nog sagt!

  4. Den s.k. finansministern sa i går att Sverige inte kan ta emot fler invandrare än vi klarar av, Det är bara att gratulera till att ha slagit upp sina ljusblå. Vi Svenskar som håller på SD visste detta redan för 10 år sedan.

    • Vi som är ännu äldre visste och förstod detta redan för drygt 35 år sedan när Sverige med Olof Palme i spetsen ställde upp svenska dörren på vid gavel mot omvärlden och som blev starten på en totalt vansinnig och okontrollerad massinvandring som vi idag ser resultatet av !
      Alla vettiga svenskar vet naturligtvis att ingen kan, kommer att vågar eller vill rensa upp i dagens svenska kriminella träsk och få bort alla parallella religiösa samhällen som vuxit fram och bitit sig fast i Sverige, nysvenskar som inte vill integreras gör inte utan behåller sin kultur och seder och ingen får naturligtvis tvinga dem till något annat för då är det direkt rasism, inte ens SD kan göra underverk om 7 klövern och deras 87:a nu mot förmodan skulle ge detta parti något som helst inflytande över politiken efter 2018 vilket inte är troligt.

  5. Nej, knappast, om man inte förstår att det blir problem när man tillåter unga män från Iran/Afghanistan söka asyl i Sverige utan pass och ID då fattar man ingenting….
    Ex att det INTE går att utvisa dem sedan då inte något land tar emot dem!
    Mannen till vänster ser ut att ha Downs syndrom och inte något ont om det.
    I våra s.k. utanförskapsområden finns 100,000 tals som INTE skulle klarat gamla tiders ”hjälpklass” eller ”särskola”. De kan INTE de fyra räknesätten, – addition, subtraktion, multiplikation, division. De kan INTE heller skriva och prata svenska, de uppräknade orden förstår de inte heller och kan INTE stava till….
    Att de skulle vara läkare, civilingenjörer, raketforskare som kommit till Sverige är en STOR LÖGN – det är mer sanningsenligt att prata om mördare, narkotikalangare, kriminella som vi INTE ens vet identiteten på tack vare idiotiska politiker….
    MEN allt detta är beställt av den s.k. 87:an….

KommenteraAvbryt svar