SKATTER. Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet har sagt att de tänker lägga fram ett förslag om tre höjda skatter till höstens budget. Det är förslagen om högre skatt på fåmansbolag, höjd marginalskatt och flygskatt.
Alliansen och troligen Sverigedemokraterna kommer att rösta emot och då faller förslagen.
-Pettersson noterar att frågan nedan är svår, speciellt för socialdemokrater men de kan alltid ringa en vän om de har någon…
Hm, svårt… pic.twitter.com/KA49OzNBjc
— Steget Efter (@StegetEfter) August 21, 2017

https://politikitiden.files.wordpress.com/2016/07/socialdemokraterna.jpg
… för mycket länge sedan.
Från de rödgröna talas det bara om att höja skatterna och då får pensionärerna åka med av bara farten … d v s höjningar för de som redan betalar Sveriges högsta skatter …
Höj skatten för de gamlas skull
https://unvis.it/aftonbladet.se/ledare/a/jqnBw/hoj-skatten-for-de-gamlas-skull
Genom att stoppa alla bedragarmiljarderna som släpphänt och ansvarslöst försvinner bort ur välfärdssystemen mm genom alla oräkneliga läckor så kunde man minska statens utgifter och därmed få budgeten i balans igen.
De viktigaste och allra mest angelägna samhällsfunktionerna såsom vård, skola & omsorg mm kunde åter börja fungera.
På sikt kanske t o m ge utrymme för att sänka skatterna i stället för att ständigt höja dom och pumpa in miljarder efter miljarder i regeringens alla kostsamma bottenlösa slukhål som massinvandringen orsakat.
Om han inte kan räkna ut att stora grupper av skattebetalarna inte vill finansiera socialdemokraternas valboskap. Så borde statsministern gå till doktorn.
Mp och v kommer aldrig mer att få igenom några budgetkrav.
Tja, Du Hönsmamman !
Naturligtvis hoppas jag att du får rätt.
Men vi Svenskar är dåliga på självkritik.
Den svenska avundsjukan är en stark faktor.
Som ung jobbade jag på fabriksgolvet och upptäckte då att många Pursvenskar blir nöjda om de kan få en avdelningschef att sänka ackorden och försämra lönen för en arbetskamrat.
Det är viktigare än att försöka få det bättre själv.
Sådana Pursvenskar finns många och de har rösträtt,
Tomas.
Om ett par månader vet vi.
Om alliansen skriver ihop en gemensam budget så vet vi redan då.
Om regeringen ska fortsätta att finansera alla dessa ekonomiska migranter som dräller in i Sverige så letar han så klart efter möjligheter att HÖJA SKATTERNA ännu mer för svenskarna!
Med hjälp av v som starkt fördömer ekonomiska migranter som lämnar vårt land.
V menar att de ekonomiska migranter som undanhåller skatt skall sättas dit och pengarna skall användas för att betala för ekonomiska migranter som kommer hit.
Allt för att skapa fattigdom? För alla. Och döda all initiativkraft. Eller svälta ihjäl den.