ISLAM. En av de fyra personer som misstänks för inblandning i terrordådet i finska Åbo har tidigare bott i Sverige, visar en granskning som Helsingin Sanomat gjort.
En 18-åring, häktad misstänkt för medhjälp till terrorbrott, kom till Sverige som 14-åring från Marocko.
Han sökte uppehållstillstånd i Sverige men fick avslag i samtliga instanser. I juli 2015 beslutade Migrationsdomstolen att 18-åringens utvisning skulle verkställas.
– Pettersson säger att det finns c:a 1000 krimimella marockanska ”barn” i Sverige…det kan bli spännande…

Ännu ett bevis på att Sverige släpper in vad för patrask som helst. Nu utgör de även en säkerhetsrisk för grannländerna.
Kanske han var en av de som medverkade i Uppdrag Granskning när de gjorde ett program om marockanska gatubarn i Stockholm.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/vi-har-alltid-varit-pa-gatan
Ja, är man förvånad egentligen…?? Alla rövare runt om i Europa, har givetvis bott i Sverige också Landet där alla kan ha några extra identiteter i reserv, kan behövas, liksom…