Ung man ihjälskjuten i Stockholm

INVANDRARVÅLD. En ung man  har mördats i Vårberg centrum i södra Stockholm. Det är en man i 20-årsåldern som har skjutits i huvudet och bröstet. Ytterligare en person har träffats i handen och har förts till sjukhus.

Två eller tre maskerade män sågs lämna platsen på någon slags moped. Fordonet hittades sedan brinnande i Skärholmen. Larmet kom in klockan 23.19 på torsdagskvällen.

Den mördade har för ovanlighetens skull ett svenskt namn. Tre personer är inhämtade på förhör.

Polisen

 

20 thoughts on “Ung man ihjälskjuten i Stockholm

  1. Alltså – öh – var det där en nyhet? Att en arabpojke skjuter en annan arabpojke eller en somalier pga heder-revir-förolämpningsärende. Eller att han helt enkelt bara ville skjuta en annan arab/somalipojke.
    Nyhetsvärdet börjar närma sig noll …

KommenteraAvbryt svar