INVANDRARVÅLD. En man vårdas på sjukhus efter att ha blivit skjuten på öppen gata i Älvängen utanför Göteborg.
Enligt polisen så ska skottlossning ägt rum utomhus.
– Ingen misstänkt person är gripen i nuläget, säger Tommy Nyman, polisens presstalesperson i Region Väst.
Skottlossningen rubriceras som mord- alternativt dråpförsök.

Kulturberikning
En kultur vi civiliserade gjorde oss av med för länge sedan.
det nya vackra oklanderliga mångkulturella samhället knackar på! – vågar du öppna dörren?
finns kebab att köpa sa Bill!.
Om du överlever resan till pizzerian sa Bull?
Direkt från sjukhus till fängelse? Kanske inte på direkten men inom sex månader? Kroniskt solsting och extremt svag impulskontroll? Hämnd och belastning för samhället? Vinst? Var inte rädda?
Skall man vara nöjd över att de plockas upp av ambulans när de skjutits och blir ihoplappade av sjukvårdspersonal? Jag skulle önska att de som skjutit, blir tvingade plocka upp och laga dem de skadat. Det vore väl det enda rättvisa!
Lagt kort ligger.
Den nya Svenska standard
” Ingen misstänkt person är gripen i nuläget”
trött trött på detta , hoppas det är en form av självsanering 😡😡😡